به گزارش CNN فارسی ,سنای ایالتی این گزارش را روز جمعه در جریان ارائه ی گزارش Cyber ​​Ninjas و پیمانکاران فرعی آن در باره ی یافته های خود منتشر کرد.
داگ لوگان ، مدیرعامل Cyber ​​Ninjas ، در جریان این گزارش گفت: “آرایی که برای شمارش در سالن در اختیار ما قرار گرفت ، با اعداد رسمی منطبق است.” وی خاطرنشان کرد: بازشماری دستی نشان داد که جو بایدن ، رئیس جمهور ، ۹۹ رأی در شهرستان ماریکوپا و رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ ، ۲۶۱ رأی را از دست داده است – که او این موضوع را “اختلاف رقمی بسیار کم” نامید.

با این حال ، مطمئناً از این گزارش به عنوان تبلیغات ترامپ و متحدانش برای اعمال محدودیت بیشتر در قوانین رای گیری و تحقیقات بیشتر در مورد انتخابات ۲۰۲۰ در آریزونا و سایر ایالت ها استفاده می شود.
لوگان و دیگر مجریان از این گزارش روز جمعه برای ایجاد شک در ده ها هزار رای استفاده کردند.
چه قبل و چه در جریان ماجرا ، کارشناسان انتخابات تقریباً تمام ادعاهای Cyber ​​Ninjas و پیمانکاران فرعی آن در مورد رأی هایی را که به عنوان مشکوک توصیف می کردند و اداره ماریکوپا در زمینه امنیت سایبری ، رد کردند.

این گزارش به قانون گذاران جمهوری خواه آریزونا  توصیه می کند روند انتخابات را از این پس تشدید کند تا در آینده اطمینان بیشتری در صحت انتخابات حاصل شود”. همچنین توصیه شده است که برخی از یافته های بازرسان برای تحقیقات بیشتر به مارک برنوویچ ، دادستان کل آریزونا ، جمهوری خواه که برای سنای آمریکا نامزد شده است ، ارسال شود.
گزارش نهایی تا حد زیادی نسخه پیش نویس را که پنجشنبه شب منتشر شده بود ، منعکس می کرد ، که مقامات جمهوری خواه شهرستان Maricopa از آن به شدت انتقاد کردند.
کارشناسان انتخابات در هر دو حزب ، با نگاهی به نحوه و روش های موسوم به “ممیزی” ، ماه ها گفته اند که نتایج آن معتبر نخواهد بود. این کار توسط شرکت Cyber ​​Ninjas مستقر در فلوریدا انجام شد ، که هیچ تجربه ای در بازرسی نتایج انتخابات نداشت و توسط فردی رهبری می شود که نظریه های توطئه وحشی را در مورد تقلب در انتخابات بارها تکرار کرده است هم چنین این شرکت و داوطلبان و پیمانکاران فرعی آن از روشهای استاندارد حسابرسی پیروی نمی کردند.

 

ترجمه از وبسایت رسمیCNN

دیدگاهتان را بنویسید