به گزارش CNN فارسی ، به طور خاص ، برخی از بزرگترین فروشندگان پوشاک و کفش آمریکا از یک کاتالیزور که فشار را تشدید کرده است ، یاد می کنند: تعطیلی کارخانه ها در ویتنام ناشی از موج دوم شیوع ویروس کرونا در آنجا است . این امر باعث شده تا مارک های PacSun تا Nike نسبت به تأثیرات آنها بر عرضه هشدار دهند.
در اواخر ماه سپتامبر ، نایک (NKE) علی رغم اشاره مدیرعامل خود به تقاضای شدید مصرف کننده ، چشم انداز فروش کل سال خود را به دلیل مشکلات زنجیره تامین کاهش داد.
نایک حدود سه چهارم کفش های خود را در آسیای جنوب شرقی تولید می کند ، به ترتیب ۵۱ و ۲۴ درصد از تولید در ویتنام و اندونزی است .
اما با توجه به این که دولت ویتنام محدودیت های مربوط به بیماری همه گیر ، از جمله تعطیلی اجباری کارخانه ها را برای چند هفته از ژوئیه تا سپتامبر وضع کرد ، نایک اعلام کرد که تقریبا ۱۰ هفته تولید از دست داده است.
متیو فرند ، مدیر ارشد مالی نایک ، متیو فرند ، اظهار داشت: حتی هنگامی که کارخانه ها دوباره شروع به کار می کنند ، که انتظار می رود این شرکت در مراحل اولیه از اکتبر اتفاق بیفتد ، افزایش تولید کامل می تواند چندین ماه طول بکشد. مدیران شرکت طی آن تماس گفتند که نیمی از کارخانه های پوشاک نایک در ویتنام در حال حاضر تعطیل است.
ویتنام یک سوم تولید کفش و پوشاک مارک ورزشی Under Armour را به خود اختصاص داده است. پاتریک فریسک ، مدیرعامل شرکت Under Armour (UA) در تازه ترین تماس با درآمد خود در ماه آگوست گفت که تأثیر تعطیلی کارخانه ها در زنجیره تامین خود را از نزدیک زیر نظر دارد و آن را “وضعیت در حال توسعه” می نامد.
برن های Ugg ، Coach و Michael Kors در معرض نمایش هستند.
استیو لامار ، رئیس و مدیرعامل انجمن پوشاک و کفش آمریکا ، یک گروه صنعتی ، می گوید: “این شریک بسیار بزرگ ایالات متحده است. این دومین منبع بزرگ پوشاک و کفش ما است.” به گزارش AAFA ، چین بزرگترین تامین کننده پوشاک و کفش است.

ترجمه از سایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید