نتایج به دست آمده از یک تحقیق جدید حاکی از آن است که زنان باردار تأثیر پذیری بیشتری را از گونه دلتا کرونا نسبت به سویه اولیه دارند. علاوه بر این پس از سپری شدن ۷ ماه اثری از آنتی بادی واکسن فایزر در بدن دریافت کنندگان این واکسن کرونا دیده نمی‌شود.

مطابق با این مطالعه، در دوران فراگیری سویه دلتا زنان بارداری که به دلیل ابتلا به این سویه به بیمارستان مراجعه کرده و در آ‌نجا تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفته‌اند با رشد ۱۰ تا ۱۵ درصدی همراه شده است. این در صورتی است که تنها ۵ درصد از زنان باردار در آغاز شیوع کروناویروس به دلیل ابتلا به این بیماری در بیمارستان بستری می‌شدند.

بر اساس اظهارات امیلی آیکاردی، سرپرست این تحقیق، عفونت‌های شدید تنفسی می‌توانند برای زنان باردار پیامدهای بسیار خطرناکی را در پی داشته باشد. از این رو تزریق واکسن کرونا به این افراد بسیار ضروری محسوب می‌شود.

زمان ناپدید شدن آنتی بادی واکسن فایزر

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا در پی این جریانات واکسیناسیون مادران شیرده و همچنین زنان باردار را یک اقدام حیاتی خوانده و از دولت این کشور خواسته تا هرچه سریع‌تر در راستای این موضوع اقدام کند. این در صورتی است که نتایج به دست آمده از یک تحقیق جدید مشخص می‌سازد که آنتی بادی واکسن فایزر / بیوان تک که توانایی بسیار بالایی را برای مقابله با تمام سویه‌های کروناویروس از خود نشان می‌دهد، پس از سپری شدن ۶ تا ۷ ماه از تزریق دوز دوم کاملا ناپدید می‌شود.

محققان نمونه‌های خون ۴۶ نفر از افراد سالمی که با تزریق دو دوز از واکسن فایزر در برابر کرونا واکسینه شده بودند را یک مرتبه پس از دریافت دوز دوم و یک مرتبه نیز پس از سپری شدن شش ماه از تزریق این دوز مورد آزمایش قرار دادند و نتایج به دست آمده از این آزمایش مشخص ساخت که این واکسن سطوح زیادی از آنتی بادی‌ها را برای مقابله با ویروس کرونا در بدن دریافت کنندگان واکسن ایجاد می‌کند؛ اما پس از سپری شدن حداکثر هفت ماه سطح آنتی بادی‌های موجود با کاهش ۱۰ برابری همراه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید