به گزارش CNN فارسی وزارت خزانه‌داری آمریکا، ۳ فرد و یک شرکت گردشگری لبنانی را به اتهام تامین‌ مالی حزب‌الله، مشمول تحریم‌های خود کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا، سه‌شنبه، ۱۸ ژانویه در بیانیه خود اعلام کرد که ۳ نفر به نام‌های «عادل دیاب»، «علی محمد ضعون» و «جهاد سالم علامه» به همراه شرکت گردشگری آنها در لبنان موسوم به «دار السلام» که در ارتباط با حزب‌الله و گروه شبه‌نظامی مورد حمایت ایران در لبنان هستند را در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.

خزانه‌داری آمریکا در این بیانیه‌ افزود تحریم‌هایی را علیه این سه فرد و شرکت آنها در زمانی اعمال می‌کند که اقتصاد لبنان درگیر بحرانی بی‌سابقه است و حزب‌الله به عنوان بخشی از دولت لبنان از اصلاحات اقتصادی جلوگیری کرده و اجرای تغییراتی را به تعویق می‌اندازد که برای مردم لبنان از ضرورت بسیاری برخوردار است.

این بیانیه می‌افزاید: «خزانه‌داری آمریکا با این اقدام، کار تاجرانی را متوقف می‌سازند که در کار پولشویی به نفع فعالیت‌های حزب‌الله برای برهم زدن ثبات هستند؛ آن‌ هم در حالی که مردم لبنان گرفتار بحران‌های اقتصادی و انسانی فزاینده‌ای هستند»

وزارت خزانه‌داری آمریکا توضیح داد که در چارچوب اقدام اتخاذ شده در روز سه‌شنبه اعمال تحریم‌ها علیه همه دارایی‌های ۳ فرد بازرگان فوق‌الذکر و فعالیت‌های تجاری‌ آنها در ایالات متحده را الزامی کرده و به این وزارت‌خانه گزارش می‌شود و همچنین تحریم‌های اعمال شده همه معاملات شهروندان آمریکایی‌ در ارتباط با دارایی‌های این افراد را شامل می‌شود.

در توضیح اقدام اتخاذ شده از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، حزب‌الله لبنان را به ادامه فعالیت‌های «غیرقانونی» و ثروت‌اندوزی به زیان مردم لبنان‌ متهم کرد که در حال حاضر درگیر شدیدترین بحران اقتصادی هستند.

وزارت خارجه آمریکا سه‌شنبه ،۱۸ ژانویه به نقل از بلینکن تاکید کرد که قرار دادن ۳ فرد مرتبط با حزب‌الله در لیست تحریم‌ها در همبستگی با مردم لبنان است و اقدامات حزب‌الله، تهدیدی علیه امنیت و استقلال لبنان است.

در این بیانیه به نقل از بلینکن آمده است:«حزب‌الله و شرکای آن بیش از این که به فکر منافع لبنانی‌ها باشند، در کار تقویت منافع خود و ایران هستند».

دیدگاهتان را بنویسید