به گزارش CNN فارسی،  کارشناس کانال ۱۱ اسرائیل گفت بعید نیست هدف این پهپادها اسرائیل بوده باشد.

بر اساس گزارش کانال ۱۱، اسرائیل خود را برای احتمال حمله پهپادی از سوی نیروهای وابسته به ایران آماده می‌کند.

یک مقام سیاسی اسرائیل روز چهارشنبه به خبرنگاران اسرائیلی گفت: «تهدید پهپادی بسیار خطرناک است و ما در حال دست و پنجه نرم کردن با آن هستیم.» به گفته این مقام، حمله پهپادی بسیار آسان است و حتی امکان حملات با شمار بالایی از پهپادهای انتحاری وجود دارد.

حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان هم روز چهارشنبه در یک سخنرانی با اشاره به «قدرت پهپادی» حزب‌الله، اسرائیل را تهدید کرد و گفت با استفاده همزمان از این پهپادها و راکت‌های حزب‌الله، این راکت‌ها به موشک‌های نقطه‌زن مبدل خواهند شد.

در دی ماه، یک منبع در گفت‌وگوی اختصاصی با ایران اینترنشنال جزییات تازه‌ای از ساخت پهپادهای نظامی توسط سپاه پاسداران ارائه کرد و گفت ارسال این پهپادها به نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی در منطقه در ماه‌های اخیر شدت گرفته است.

این منبع که نخواست نامش فاش شود، به خبرنگار ایران اینترنشنال در اسرائیل گفت که جمهوری اسلامی ایران تصمیم دارد تا در آینده‌ای نزدیک حملات با پهپادها را به مرکز فعالیت‌های خودش در منطقه تبدیل کند.

او با اشاره به این که امروز این پهپادها در دست نیروهای نیابتی ایران در عراق، سوریه، یمن و همچنین در اختیار حزب‌الله لبنان قرار دارد، اضافه کرد که این پهپادها در سال‌های گذشته به ونزوئلا نیز فروخته شد.

پیش از آن و در آذرماه بنی گنتس، وزیر دفاع اسرائیل گفت که ایران از پایگاه‌‌های چابهار و قشم برای نگهداری پهپادهای رزمی و همچنین برای حمله پهپادی به اهداف دریایی استفاده می‌کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید