به گزارش CNN فارسی ، شرکت آمازون روز پنجشنبه به کارکنان انبارها و سایت‌های لجستیکی خود در ایالات متحده اطلاع داد که اگر مایل به دریافت مرخصی با حقوق به دلیل COVID-19 هستند، باید تا ۱۸ مارس گزارش دهند که به طور کامل واکسینه شده‌اند.

طبق پیامی که آمازون از طریق رویترز به کارگران ارسال کرد، همچنین گفت که کارکنان عملیاتی کاملاً واکسینه شده می توانند از روز جمعه بدون پوشش صورت کار کنند، همانطور که مقررات محلی اجازه می دهد.

این خرده‌فروش آنلاین بروزرسانی‌های خط‌ مشی خود را به کاهش اخیر موارد کرونا در سراسر ایالات متحده، افزایش نرخ واکسیناسیون و راهنمایی‌های کارشناسان پزشکی و مقامات بهداشت عمومی نسبت می‌دهد.

در پیام این شرکت آمده است: “این نشانه مثبتی است که ما می‌توانیم به مسیر عملیات عادی برگردیم.”

پروتکل‌های کووید-۱۹ آمازون در سرتاسر همه‌گیری مورد بررسی قرار گرفته‌اند، زیرا اقدامات ایمنی اتخاذ شده توسط این شرکت با انتقاد برخی از کارگران، مبنی بر عدم اقدامات کافی برای محافظت از آنها، مواجه شده است.

موقعیت این شرکت به عنوان دومین کارفرمای بزرگ خصوصی آمریکا، پس از والمارت، به سیاست‌های آن اهمیت داده است. آمازون تا ۳۱ دسامبر(۱۰ دی)، بیش از ۱٫۶ میلیون نفر در سراسر جهان به صورت تمام وقت و پاره وقت داشت.

در پیام آن آمده است که تغییر مرخصی استحقاقی این خرده‌فروش به کارگرانی که تسهیلات مذهبی یا پزشکی دریافت کرده‌اند مربوط نمی‌شود. طبق این بیانیه، کارمندان واکسینه نشده بدون چنین تسهیلاتی می توانند برای یک هفته ایزوله کووید، مرخصی بدون حقوق بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید