⬅️ – نظر سنجی ها از روند انتخابات ترکیه حاکی است در حال حاضر «اپوزوسیون ترکیه از اردوغان پیشی گرفته است»

⬅️ رویترز می گوید: «نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد که کمال قلیچ‌داراوغلو، نامزد ریاست‌جمهوری اپوزیسیون ترکیه، بیش از 10 درصد از رجب طیب اردوغان رئیس جمهور فعلی پیشی گرفته است».

⬅️ بر اساس این نظرسنجی ها، همچنین در رقابت های پارلمانی، بلوک اپوزیسیون موسوم به اتحاد ملت، حداقل شش امتیاز از حزب عدالت و توسعه (AKP) اردوغان و متحدانش پیش است و حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) طرفدار کردها بیش از  10 درصد آراء این نظر سنجی را به خود اختصاص داده است.

⬅️ اردوغان که اخیرا به دلیل بحران تورم و افزایش هزینه های زندگی، کاهش محبوبیت خود در جامعه ترکیه را تجربه می کند، با بزرگترین چالش در برابر حکومت 20 ساله خود مواجه است. زلزله ی اخیر و مصائب آسیب دیدگان زلزله ماه گذشته نیز در کاهش وفاداری به  حزب عدالت و توسعه در مناطق زلزله زده تاثیر گذار بوده است.

⬅️انتخابات 14 ماه مه 2023، نه تنها رهبر آتی ترکیه را تعیین خواهد کرد، بلکه بر نحوه اداره این کشور، رویکردهای اقتصاد آن و نقشی که ممکن است برای کاهش درگیری در اوکراین و خاورمیانه ایفا کند، تعیین کننده خواهد بود.

⬅️ یادآوری می شود تا انتخابات ترکیه حدود دو ماه باقی مانده است و باید دید آیا نظر سنجی ها تا آن زمان بر همین منوال خواهد ماند یا خیر، و آیا اردوغان مجددا قدرت را در اختیار خواهد داشت و یا این کشور شاهد تحولی بزرگ خواهد بود!

دیدگاهتان را بنویسید