شاهزاده رضا پهلوی در بخشی از گفتگویی که ۲۶ دی (۱۶ ژانویه) از شبکه من‌وتو پخش شد، با اشاره به احتمال «دیدار و مذاکره با شخصیت‌های سیاسی برای ارائه برنامه یا پروژه» به همراه افرادی که «با هم همسو هستیم» گفت: « فردا هر کاری که بخواهیم انجام بدیم، بایستی یک مبنای مقبولیت و مشروعیت از داخل داشته باشد و این بایستی بیشتر بیان و در عمل دیده شود.»

شاهزاده رضا پهلوی در این گفتگو گفت: «اگر فردا قرار باشد در صحنه بین‌المللی از جانب هم‌میهنان رایزنی‌های لازم را انجام دهیم؛ لازم است نشان دهیم که این به پشتیبانی و نمایندگی از طرف زندانیان سیاسی، فعالان مدنی، جریانات فکری و سیاسی داخل کشور است که نتوانسته‌اند در این جلسات حضور پیدا کنند. این را باید بین خودمان و نیروهای داخلی انجام دهیم.»

هشتگ #من_وکالت_میدهم و نام رضا پهلوی به فارسی و انگلیسی در توییتر با شیب تندی ترند شده است. هشتگ وکالت از عصر دیروز ۱۷ ژانویه تا زمان تنظیم این گزارش بیش از ۲۸۰ هزار بار در توییتر تکرار شده است. نام رضا پهلوی هم در مدت زمان مشابه تقریبا به همین میزان توییت شده است. این هشتگ‌ها در اینستاگرام هم حدود سه هزار بار مورد استفاده قرار گرفته است.

سعید حافظی، روزنامه‌نگار مقیم آلمان در پی انتشار گفتگوی شاهزاده رضا پهلوی با شبکه «من‌وتو» در ویدیویی اعلام کرد که «برای رسیدن به فردایی بهتر، شاهزاده رضا پهلوی از طرف من وکالت دارند.» او از مخاطبانش خواست تا با هشتگی به کارزار اعلام حمایت از آقای پهلوی بپیوندند.

پس از آن گروهی از چهره‌های شناخته‌شده ورزشی و سیاسی و سلبریتی‌ها، از جمله علی کریمی، حمید فرخ‌نژاد، احمد باطبی، پرستو صالحی، روناک یونسی، بازیگر و مهرزاد زارعی، از خانواده کشته‌شدگان سرنگونی هواپیمای اوکراینی هر کدام با ذکر دلیلی به این کارزار پیوسته‌اند.

طومار آنلاین اعطای وکالت/نمایندگی به شاهزاده رضا پهلوی که احسان کرمی دیروز ایجاد کرده است تا زمان تنظیم این گزارش توانسته بیش از ۱۴۰ هزار امضا را پای خود ثبت کند.

در متن این طومار آمده است که «با توجه به انقلابی که در ایران در جریان است و اینکه شاهزاده رضا پهلوی از مردم ایران خواسته است که “برای رهبری این جنبش به وی وکالت دهند”، این طومار کمک می‌کند تا مردم ایران نظر خود را اعلام کنند.»

دیدگاهتان را بنویسید