🔹 در شرایطی که دولت چین در اقدامی تلافی‌جویانه ویزای کوتاه‌مدت مسافران کره جنوبی و ژاپن را به حالت تعلیق درآورده؛ تصاویر ماهواره‌ای حکایت از افزایش تعداد قربانیان کرونا در چین می‌کنند.

🔹به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، فارن‌پالیسی نوشت: به گفته دولت چین، از روز هفتم دسامبر- که محدودیت‌های مربوط به سیاست کووید صفر لغو شده- تنها 40 نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند اما تصاویر ماهواره‌ای که توسط واشنگتن‌پست بررسی شده‌اند نشان می‌دهد که تعداد کشته‌ها بسیار بیشتر از این آمار و ارقام است. به عنوان مثال، تصاویر نشان می‌دهند که یکی از تشییع‌خانه‌هایی که در حومه پکن قرار دارد، اقدام به توسعه پارکینگ و ساخت یک پارکینگ جدید کرده است، و فعالیت‌های بیشتر تشییع‌خانه‌های شهرهای مختلف نیز بیشتر شده است. تصاویر نشان‌دهنده فعالیت بیشتری نسبت به «دوره‌های مشابه زمانی» در سال گذشته است.
واشنگتن‌پست هم‌چنین تحلیل خود را بر اساس شماری از پست‌های رسانه‌های اجتماعی منتشر کرده- که درباره «زمان انتظار طولانی» و «کارمندان خسته و غرق در کار این مراکز» صحبت می‌کنند. این روزنامه در مطالب دیگری نیز بر این موضوع تاکید کرده که وضعیت در چین بدتر از آن چیزی است که اطلاعات رسمی نشان می‌دهد

دیدگاهتان را بنویسید