امروز یک بیانیه نسبتا قابل پیش بینی از روسیه وجود داشت مبنی بر اینکه آنها در نهایت ابتکار صادرات غلات را لغو می کنند. اما در واقع این تصمیم امروز آنها نیست.

روسیه در سپتامبر شروع به تشدید عمدی بحران غذایی کرد، زمانی که حرکت کشتی‌ها را با مواد غذایی ما مسدود کرد. از سپتامبر تا امروز، 176 کشتی در کریدور غلات تجمع کرده اند که نمی توانند مسیر خود را دنبال کنند. این غذا برای بیش از هفت میلیون مصرف کننده است.

برخی از حامل های غلات بیش از سه هفته است که در انتظار هستند. الجزایر، مصر، یمن، بنگلادش، ویتنام – این کشورها و کشورهای دیگر ممکن است از تشدید دیگری از بحران غذایی رنج ببرند، که روسیه عمداً آن را تحریک می کند.

چرا برخی از افراد در جایی در کرملین می توانند تصمیم بگیرند که آیا غذا روی میزهای مردم در مصر باشد یا در بنگلادش؟ اکنون یک واکنش قوی بین المللی هم در سطح سازمان ملل و هم در سطوح دیگر از جمله در سطح G20 مورد نیاز است.

اوکراین یکی از ضامنان امنیت غذایی جهانی بوده و می تواند باشد. ترور و باج خواهی روسیه باید شکست بخورد. انسانیت باید پیروز شود. و از همه کسانی که به ما کمک می کنند تا این زمان را نزدیکتر کنیم، تشکر می کنم!

دیدگاهتان را بنویسید