به گزارش CNN فارسی ، ایرنا روز چهارشنبه در خبری که بعدتر از خروجی خود برداشت، به‌نقل از معاون نیروی انتظامی قم نوشته بود وقتی دسته‌ها به خیابان می‌آیند نمی‌توان مانع پیشروی آن‌ها شد.

محمدرضا فرح‌بخش، معاون اجتماعی ناجا در استان قم افزود: «برخی به دلیل تعصباتی که به هیئت دارند همانند سال‌های قبل برنامه‌های خود را انجام می‌دهند.»

بر اساس آخرین آمار رسمی کرونا با ثبت ۵۸۳ مورد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۹۹ هزار و ۶۹۱ نفر رسید.

آمار رسمی قربانیان کرونا در ایران در حالی توسط وزارت بهداشت روزانه اعلام می‌شود که پیش از این سازمان نظام پزشکی آمار واقعی قربانیان در ایران را سه تا چهار برابر آمار رسمی وزارت بهداشت برآورد کرده است.

همچنین بر اساس آمار رسمی وزارت بهداشت، بیش از ۳۹ هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در شبانه‌روز گذشته شناسایی و ثبت شده است. به‌این ترتیب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۵۵۶ هزار و ۴۱۷ نفر رسید.

با این حال، ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت ایران، شب گذشته (سه‌شنبه) در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت با در نظر گرفتن افرادی که تست نمی‌دهند، احتمالا روزانه تا ۲۲۰ هزار نفر از مردم به کووید-۱۹ مبتلا می‌شوند.

با توجه به برگزاری مراسم مذهبی ماه محرم در روزهای گذشته، ایرج حریرچی پیش از این با تاکید بر نقش کمبود واکسن در کشور در این شرایط بحرانی هشدار داده بود که آمار مرگ و میر حتی بدون برگزاری مراسم مذهبی «تا یک ماه و نیم دیگر» صعودی خواهد بود.

روند واکسیناسیون در روزهای اخیر در ایران سرعت یافته است اما تاخیر در واردات واکسن خارجی و عدم تحقق وعده‌های شرکت دارویی برکت برای تولید صنعتی واکسن داخلی انتقادهای گسترده‌ای به دنبال داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید