به گزارش CNN فارسی، این ماجرا به زمانی برمی‌گردد که تعدادی از ماموران پلیس دیکسمونت برای “جلوگیری از “یک تیراندازی” از یک ربات کمک گرفتند و وارد عمل شدند.

نیروهای پلیس در مقابل خانه مایکل گرندل، یک مرد ۶۵ ساله که با لباس زیر از خانه‌اش بیرون آمده بود و می‌پرسید که آیا آنها “پلیس واقعی” هستند، جمع شده بودند.

عملیات ماموران در پی آن آغاز شد که یکی از همسایگان گرندل در ۲۸ ژوئن ۲۰۱۸ به پلیس گزارش داد که گرندل روز قبل به او شلیک کرده است. گرندل بعداً توضیح داد که وقتی ماموران پلیس وارد خانه شدند او در یک “بحران روحی” قرار داشته است. همسایه او هم به پلیس درباره مشکلات روانی او توضیح داده و التماس کرده بود که به گرندل آسیب نرسانند.

اما گرندل از همکاری با پلیس امتناع کرد و با یک تفنگ دوران جنگ داخلی با مأموران مجری قانون مقابله کرد. ماموران به سوی آتش گشودند و گرندل با دو گلوله در ناحیه صورت و نیم تنه زخمی شد.

سرانجام ماموران پس از یک محاصره ۲۰ ساعته در خواست یک ربات کمکی کردند تا بتوانند بخشی از دیوارخانه را باز کنند و وارد خانه شوند. اما روبات به جای قسمتی از دیوار به طور کامل خانه را تخریب کرد.

اگر پلیس تصور دقیقی از این مرد داشت شاید نیازی اصلا به محاصره طولانی و تیراندازی و انفجار خانه‌ او نبود.

گرندل بعداً در نوامبر ۲۰۲۰ با یک توافق خارج از دادگاه  برای عواقب عملیات فاجعه‌بار پلیس ۴۰۰ هزار دلار غرامت دریافت کرد.

او ابتدا قصد داشت دوباره در همان محل خانه خود را از نو بسازد اما سپس تصمیمش عوض شد و با پول غرامت خانه جدیدی خرید.

دیدگاهتان را بنویسید