به گزارش CNN فارسی، واتساپ اگرچه از تلگرام عقب مانده و قابلیت‌های کلیدی زیادی را ندارد اما مدتی می‌شود که به آپدیت برخی از قابلیت‌ها پرداخته و روز به روز بر آنها می‌افزاید. به تازگی سه قابلیت جدید این اپلیکیشن محبوب معرفی شده و قرار است به زودی منتشر شوند.

آشنایی با سه قابلیت کاربردی جدید واتساپ

این اپلیکیشن هم اکنون مشغول آزمایش و تست قابلیت بازیابی چت‌های گروهی است که قبلا غیر فعال شده. پیام رسان واتساپ اگر تشخیص دهد که چت‌های گروهی در حال نقض قوانین خاصی هستند، به سرعت آنها را غیر فعال می‌کند. البته در این میان واتساپ نمی‌تواند به علت کدهای سراسری محتوای گروه‌ها را ببیند ولی در صورت درخواست کاربران و گزارش آنها چت را غیر فعال می‌کند و می‌بندد.

همچنین اگر گروهی نام و نشان مشکوکی داشته باشد، مورد هجمه این پیام رسان قرار خواهد گرفت و مسدود خواهد شد. وقتی چت گروهی غیر فعال شود، نه می‌توان در گروه پیامی ارسال کرد و نه می‌توان کسی را به آن گروه دعوت نمود. همچنین لینک دعوت به گروه غیر فعال خواهد شد.

اگر این پیام رسان به اشتباه گروهی را غیر فعال و مسدود کرده باشد، ممکن است آن را مجددا به حالت عادی برگرداند. در این حالت لینک دعوت به گروه، دوباره قابل استفاده خواهد شد. اگر واتساپ خودتان را به نسخه بتای ۲.۲۲.۴.۵ ارتقا دهید، این قابلیت را خواهید داشت.

دومین قابلیتی که واتساپ در حال کار روی آن است، منوی انتخابگر رسانه جدید است. این منو دو تب دارد که شامل تب «اخیر» و «گالری» می‌شود. ویژگی منوی انتخابگر در صورتی فعال می‌شود که کاربران از دوربین درون برنامه استفاده نمایند. ناگفته نماند که این ویژگی در حال آزمایش است و زمان فعال شدن آن مشخص نیست.

واتساپ ظاهرا از نسخه دسکتاپ غافل نمانده و ویژگی انیمیشن‌های جدید و مختلف را برای آن تدارک دیده است. هم اکنون این انیمیشن‌های جدید در ورژن UWP ۲.۲۲۰۳.۳.۰ در دسترس کاربران خواهد بود. بروزرسانی‌ها و آپدیت‌های بعدی نیز شامل انیمیشن‌های جدید خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید