همه ی ما زمان هایی را تجربه کرده ایم که احساس می کنیم بسیار بی انرژی و خسته هستیم ، چه از نظر جسمی و چه از نظر احساسی. خبر خوب این است که راه های زیادی برای سالم زیستن وجود دارد تا بتوانید کارهای روزانه خود را انجام دهید که به چند مورد آن می پردازیم:

۱٫ هر ۳ تا ۴ ساعت غذا بخورید
DeRobertis ، که خالق برنامه ی GPS Weight Loss (برنامه کاهش وزن آنلاین) است ، می گوید: “مردم احساس می کنند که انرژی بیشتری دارند وقتی هر سه ساعت یا بیشتر در طول روز چیزی می خورند.” به گفته DeRobertis ، غذا نخوردن طولانی مدت ، مانند تمایل به صرف صبحانه یا ناهار ، می تواند باعث کاهش انرژی شود.

۲٫ پروتئین را با وعده غذایی ترکیب کنید
DeRobertis گفت ، گنجاندن منبع پروتئین سالم در وعده های غذایی افراد را برای مدت طولانی تری حفظ می کند ، زیرا تجزیه ی پروتئین در بدن ما بیش تر طول می کشد.
او می گوید: “من اغلب از بیماران خود می پرسم که آیا بعد از خوردن صبحانه با کربوهیدرات بیشتر یا صبحانه با پروتئین بیشتر احساس سیری بیشتری می کنند و انرژی بیشتری دارند و جواب آن ها هم همیشه گزینه ی پروتیینی بود .”

۳٫ کربوهیدراتهای غنی از فیبر بخورید
“غذاهای سرشار از فیبر مانند میوه و غلات کامل , انرژی را تامین می کنند ، که سریعترین منبع سوخت برای بدن شما است. فیبر به جای کربوهیدراتهای ساده که بدن را با قند پر می کند ، جریان انرژی را بیش تر می کند.”

۴- میان وعده های غنی از مواد مغذی را انتخاب کنید
راه دیگر برای اطمینان از انرژی پایدارتر در طول روز ، انتخاب غذاهای غنی از مواد مغذی به جای غذاهایی با کالری خالی است. اگر ما دو میان وعده برای انتخاب داشته باشیم و هر دو کالری یکسانی داشته باشند ، اما پروتئین و فیبر بیشتر در یکی بیشتر باشد ،قطعا همان را امتحان می کنبم که فیبر و پروتیین بیش تری داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید