به گزارش CNN فارسی ، تصمیم جنجالی درباره هفته نخست فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران، بدون تماشاگر کردن مسابقات لیگ در سراسر کشور بود. تصمیمی که باعث شد تا حساس‌ترین تقابل هفته در تهران هم در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی تهران میان استقلال و سپاهان به انجام می‌رسد و این مسئله اعتراض شدید مدیران باشگاه استقلال را به همراه داشت.

مسئولان سازمان لیگ در توضیح چرایی بدون تماشاگر شدن مسابقات لیگ برتر، عنوان کردند که مشکلات سامانه بلیت فروشی، اصلی‌ترین علت این مسئله است اما همزمان با این مسئله، شایعاتی ضدونقیض پیرامون ارسال نامه از سوی فیفا به فدراسیون فوتبال ایران با محوریت الزام حضور زنان در ورزشگاه‌ها به گوش می‌رسید و گفته می‌شد نامه فیفا باعث شده تا فصل جدید لیگ برتر بدون حضور تماشاگران آغاز شود.

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان روز گذشته در حاشیه نشست هیات دولت، نامه فیفا را پیشنهادی خواند و توضیح داد که الزامی از سوی سازمان جهانی فوتبال برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها مطرح نشده اما کمتر از ۱۲ ساعت بعد از صحبت‌های وزیر ورزش، رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران واکنشی غیرمستقیم به صحبت‌های سجادی داشت و آن را رد کرد!

نامه فیفا الزامی است نه پیشنهادی!

سهیل مهدی شب گذشته در گفت‌وگویی تلویزیونی آخرین وضعیت حضور زنان در ورزشگاه‌ها را شرح داد و با اشاره به نامه فیفا، دستور سازمان جهانی فوتبال را یک الزام دانست و ضمن رد پیشنهادی بودن نامه فیفا، توضیح داد: «تاکید فیفا به پیش از شیوع کرونا برمی‌گردد و در این سال‌ها می‌شد به نحوی شرایط را فراهم کرد. فیفا انتظار ندارد همه استادیوم‌ها از امروز پذیرای ورود زنان باشند چرا که همه ورزشگاه‌ها شرایط مهمان‌پذیری از بانوان را ندارند اما می‌شود از همین استادیوم آزادی شروع کرد و باید این کار انجام شود».

پرسپولیس-فولاد با حضور زنان؟

سازمان لیگ روز گذشته اعلام کرد که تمامی دیدار های هفته دوم به جز مصاف استقلال-ملوان در انزلی به دلیل مشکلات زیرساختی ورزشگاه مرحوم قایقران، با حضور تماشاگران خواهد بود، البته که امروز در اطلاعیه‌ای جدید، سازمان لیگ دیدار تراکتور-ذوب‌آهن را هم به دلیل مشکلات زیرساختی ورزشگاه شهید سلیمانی تبریز بدون تماشاگر اعلام کرد. شورای تامین استان تهران نیز مصوبه‌ای برای حضور ۵۰ درصدی تماشاگران در مصاف حساس پرسپولیس و فولاد صادر کرد تا اولین میزبانی ورزشگاه آزادی با حضور تماشاگران در لیگ بیست‌ودوم رقم بخورد.

سامانه بلیت فروشی از روز گذشته بازگشایی شده و به مانند گذشته امکان تعیین جنسیت «زن» در مراحل خرید بلیت وجود دارد اما گفته می‌شود در مراحل پایانی، خرید بلیت نهایی نشده که نشان می‌دهد که امکان حضور زنان در مصاف حساس پرسپولیس-فولاد نیست و با وجود صحبت‌های رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران، هنوز موافقت‌های قانونی برای حضور زنان در ورزشگاه اعلام نشده تا همچنان این پرونده جنجالی باز بماند و احتمال اعمال فشار بیشتر از سوی فیفا وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید