به گزارش CNN فارسی، همزمانی لغو دیدار علی خامنه‌ای، رهبر ایران با نمایندگان مجلس خبرگان و نشر شایعاتی درباره احتمال مرگ او در فضای مجازی، بار دیگر موضوع سلامت رهبر سالخورده و بیمار ایران را در کانون توجه‌ها قرار داد.

 

علیرضا افشار، محافظ پیشین میرحسین موسوی در صفحه توئیتر خود نوشت که با گذشت ۴۸ ساعت، کماکان شیفت لایه‌های چهارگانه محافظت از خامنه‌ای تغییر نکرده است. او مدعی شد که «در اندرونی کاخ مرمر [بیت رهبری] خبری است که نمی‌خواهند فعلا به بیرون درز کند؛ موبایل منطقه بیت هم قطع شده».

این عضو پیشین تیم محافظت از شخصیت‌ها در ایران، با یادآوری روی کار آمدن سریع خامنه‌ای پس از مرگ روح‌الله خمینی، هشدار داد «چنان آماده باشید که نظام نتواند غافلگیرتان کند و مثل خرداد ۶۸ یک سرخر جدید تحمیل کند؛ نگذارید حکایت سوریه تکرار شود و بشار به جای حافظ بنشیند؛ دریغ است که ایران مثل سوریه ویران شود».

 

با توجه به کهولت سن علی خامنه‌ای و سابقه بیماری‌اش، گاه و بیگاه شایعاتی درباره وخامت اوضاع سلامتی و مرگ او منتشر می‌شود، که با توجه با ساختار امنیتی حلقه پیرامون رهبر ایران، هیچ‌گاه نمی‌توان پیش از اعلام رسمی، درستی این اخبار را تایید یا تکذیب کرد.

گزارش‌ها درباره سلامت رهبر ۸۳ ساله ایران همواره با حساسیت بسیار بالایی دنبال می‌شود. از سویی اطلاعات درباره وضعیت سلامتی او نیز بسیار محدود بوده و در سالهای اخیر، شایعات بسیاری درباره بیماری‌های احتمالی او منتشر شده‌ است.

 

هاشم هاشم‌زاده هریسی، نماینده مجلس خبرگان، روز شنبه در خصوص لغو دیدار رهبر جمهوری اسلامی با اعضای مجلس «خبرگان رهبری» به روزنامه «همدلی» گفت که این لغو دیدار بر خلاف دوره‌های اخیر در پایان دهمین اجلاس رسمی خود با علی خامنه‌ای «دلیل سیاسی» نداشته اما خواسته شد که «وقت ایشان گرفته نشود».

رسانه‌های ایران سه‌شنبه ۱۵ شهریور، خبر داده بودند که در پایان نشست خبرگان، اعضای این مجلس با خامنه‌ای دیدار می‌کنند اما این دیدار به شکل ناگهانی لغو شد.

 

در هفته‌های گذشته میرحسین موسوی، یکی از رهبران جنبش سبز که بیش از یک دهه است در حصر خانگی به سر می‌برد، درباره احتمال جایگزینی خامنه‌ای با پسر دومش مجتبی هشدار داده بود.

 

اگرچه این سخنان میرحسین موسوی با بیانیه مجلس خبرگان مواجه شد که در آن موسوی به شبه‌پراکنی متهم شده و آمده «خبرگان رهبری به‌عنوان معتمدان ملت بر حسب وظیفه ذاتی، قانونی و شرعی خود شبهه پراکنی‌ها را بی‌معنا دانسته و اعلام می‌دارد سابقه این مجلس وزین حاکی از توجه به شایسته گزینی و انتخاب اصلح بوده است.»

 

همزمان امام جمعه بهارستان در منبر رسمی نماز جمعه از رهبر شدن مجتبی خامنه‌ای دفاع کرد. در ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، مهدی تاج‌زاده، امام جمعه شهر بهارستان در اصفهان با مثال آوردن از امامت امام دوم شیعیان «حسن مجتبی» پس از مرگ پدرش، «علی»، می‌گوید که چنان‌چه مجتبی جای پدرش بنشیند، «اصلا و ابدا» به معنای «موروثی» شدن حکومت ایران نیست.

دیدگاهتان را بنویسید