به گزارش CNN فارسی ، مسؤلان کمیته برگزاری بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو امروز (چهارشنبه) اعلام کردند تست کرونای دو ورزشکار دیگر در دهکده بازی‌ها مثبت شده است، این در حالی است که روز گذشته هم یک ورزشکار دیگر نیز تست کرونایش مثبت شده بود.

کمیته برگزاری‌ بازی‌های توکیو ۲۰۲۰ اعلام کرده است که پس از شناسایی ۹ مورد جدید ابتلا به کرونا در سه روز گذشته، به دنبال شنیدن توصیه‌های مشاوران تخصصی در این زمینه هستند.

تاکنون ۱۶ مورد تست کرونای مثبت مرتبط با بازی‌های پارالمپیک توکیو به ثبت رسیده که از این بین ۵ نفر از جمله سه ورزشکار ساکن دهکده بازی‌های بوده‌اند.

ورزشکاران مبتلا به ویروس کرونا  طبق پروتکل‌های وضع شده در دهکده بازی‌ها قرنطینه هستند و هر روز از آنها تست گرفته می‌شود و در صورت منفی بودن تست‌شان می‌توانند از قرنطینه خارج شوند.

همچنین در اولین روز این رقابتها پایگو گرتسو، دوچرخه‌سوار اهل استرالیا در ماده ۳ هزار متر کلاس C3 توانست اولین مدال طلای پارالمپیک توکیو را به دست آورد. او توانست زمان ۳ دقیقه و ۵۰ ثانیه را در این مسابقه ثبت کند که رکورد جدیدی در جهان است. ورزشکاران چین و آلمان مدال‌های نقره و برنز این رشته را کسب کردند.

در کلاس C3 دوچرخه‌سوارانی با اختلال عملکردی اندام فوقانی و تحتانی، فلج مغزی، ضایعه اندامی و قطع عضو رقابت می‌کنند.

پایگو گرتسو آلمانی ۲۴ ساله است و ۳ بار قهرمان جهان شد.

دیدگاهتان را بنویسید