به گزارش CNN فارسي ، گوشی‌های هوشمند سال به سال در حال پیشرفت‌های چشمگیر هستند. قابلیت‌های جدید، عمر بالاتر باتری، دوربین‌های بهتر و توانایی‌های ارتباطی بیشتر از جمله مواردی هستند که باعث پیشرفته‌تر شدن و البته گران‌تر شدن گوشی‌ها در سال‌های اخیر شده‌اند. افزایش قیمت گوشی‌ها در سال‌های اخیر به حدی شدید بوده است که بسیاری افراد قادر به خرید سالانه این محصولات نیستند و برای این کار باید برنامه‌ریزی چند ساله انجام دهند.

اخیرا سامسونگ با قیمت‌گذاری نزدیک به دو هزار دلاری برای گوشی‌های تاشو و غول‌پیکر خود سطح جدیدی از قیمت‌ها برای گوشی‌های هوشمند را پایه‌ریزی کرد. با این حال، خرید این محصول یا گوشی‌های هوشمند بسیار گرانقیمت‌تر بازار بیش از اینکه جنبه کاربردی داشته باشد، به منظور فخرفروشی در خصوص همراه بودن با آخرین تکنولوژی‌های روز استفاده می‌شود!

با این حال، شاید تعجب کنید که قیمت ۲۰۰۰ دلاری نیز هزینه چندان گزافی برای خرید برخی گوشی‌های به شمار نمی‌رود! چرا که ثروتمندان اساسا نگرشی متفاوت از ما به گوشی‌های هوشمند دارند و برای برخورداری از گجت‌های مورد نظرشان از پرداخت هزینه‌های سرسام‌آور ابایی ندارند! در ادامه همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به تعدادی از گرانترین گوشی های جهان.

گرانترین گوشی های جهان کدام محصولات هستند؟

Sony Ericsson Black Diamond

شاید امروزه نام سونی اریکسون کاملا فراموش شده باشد. اما این برند در اوایل قرن بیست و یکم به یکی از سمبل‌های موفقیت بازار گوشی های تلفن همراه تبدیل شده بود. علاقمندان به این برند حتی استفاده از تکنولوژی به شدت محبوب واکمن سونی در برخی گوشی‌های سونی اریکسون را نیز به یاد دارند.

در سال ۲۰۰۶، سونی اریکسون با عرضه گوشی Black Diamond وارد بازار محصولات لاکچری شد. طراحی این محصول حتی با استانداردهای امروز نیز بسیار خاص و جذاب به نظر می‌رسد. در قسمت بالای آن، صفحه نمایش قرار دارد و قسمت پایین، با کمی عقب‌نشینی، محل قرار گرفتن کلیدهاست. نتیجه این طراحی، یک خمیدگی چشم‌نواز در میان گوشی است که به طور همزمان، ظاهری قدیمی و آینده‌نگرانه به آن بخشیده است!

به جز این طراحی جالب، محصول گرانقیمت سونی اریکسون هیچ گونه توانایی قابل ذکر دیگری نداشت. این محصول مشخصاتی کاملا معمولی داشت و در ساخت آن از هیچ فلز یا عنصر گرانقیمتی استفاده نشده بود. البته تولید این محصول به شدت محدود بود؛ به طوری که در هر سال تنها پنج عدد از آن روانه بازار می‌شد. همین کمیاب بودن باعث قیمت‌گذاری سرسام‌آور ۳۰۰ هزار دلاری آن شد.

GoldVish Revolution

گوشی Revolution از GoldVish بسیار شبیه به هر گوشی دیگری است که در اواخر دهه نود و اوایل قرن جدید میلادی روانه بازار شده بود! در عین حال، برخی قابلیت‌های خاص آن باعث می‌شد که تنها افراد بسیار ثروتمند هوس خرید آن را در سر داشته باشند! در قسمت پایین این گوشی و زیر صفحه کلید آن، یک ساعت آنالوگ فاخر و خیره‌کننده قرار داشت که با در نظر گرفتن اینکه نمایشگر این گوشی مثل هر محصول ابتدایی دیگری ساعت را نشان می‌دهد، بلااستفاده به نظر می‌رسید!

البته این ساعت آنالوگ شگفت‌انگیر تنها نکته خاص این گوشی نبود! به جز قسمت‌هایی از بدنه گوشی که از پلاستیک ساخته شده بودند، سایر قسمت‌ها از طلای ۱۸ عیار صورتی و سفید رنگ ساخته شده بود. بعلاوه، سطح تمامی کلیدهای این گوشی، اعم از اعداد و کلیدهای جهت‌یابی از الماس تشکیل شده بود؛ به طوری که مجموع الماس به کار رفته در این گوشی به ۲۹ قیراط می‌رسید. GoldVish Revolution نیز همانند گوشی سونی اریکسون در تعداد بسیار محدودی به دست علاقمندان رسید. گوشی GoldVish Revolution در تنها نه نسخه تولید شد که هریک قیمتی ۴۹۰ هزار دلاری داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید