به گزارش CNN فارسی، کنسرت سیروان خسروی و سهراب پاک‌زاد، خوانندگان پاپ در اهواز که برای روزهای پنجشنبه و جمعه (۳۰ و ۳۱ تیر) برنامه‌ریزی شده بود، به تصمیم فرمانداری و شورای تامین اهواز لغو شد. روابط عمومی فرمانداری اهواز در بیانیه‌ای گفته که علت این تصمیم، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نخستین شب اجرا و ایجاد ترافیک شدید در اطراف سینما هلال بود.

در این بیانیه ادعا شده که رانندگان و شهروندان و پلیس راهنمایی و رانندگی به ازدحام اعتراض داشتند و فرمانداری نیز برای پروتکل‌های بهداشتی کرونا با دانشگاه علوم پزشکی مکاتباتی انجام داد: «شورای تامین شهرستان اهواز به دلایل مذکور با برگزاری کنسرت در تاریخ ۳۰ و ۳۱ تیر موافقت نکرد و در خصوص برگزاری دیگر کنسرت‌ها نیز تصمیم‌گیری خواهد کرد.»

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اما حواشی مربوط به شب نخست کنسرت را ناشی از تجمع افرادی دانسته که مخالف نوع پوشش و حجاب شهروندان بودند و افزوده که موضوع با حضور نیروی انتظامی مدیریت شد و اختلالی روی نداد. رضا کلاه‌کج در عین حال گفته که تا اطلاع ثانوی و طبق مصوبه شورای تامین اهواز، برگزاری کنسرت در این شهر لغو شده است.

پایگاه خبری – تحلیلی بهار اما نوشته است: «افراد موسوم به حزب‌اللهی، گروه فشار و… با اجتماع مقابل سالن هلال اهواز و پخش مراسم نوحه‌خوانی از روی یک وانت و حمله به مردم، باعث لغو کنسرت سیروان خسروی شدند.»

در این گزارش آمده که مخالفان موسیقی و افرادی که تفکر طالبانی دارند، برای تجمع در مقابل محل کنسرت فراخوان داده بودند.

بهمن بابازاده، خبرنگار حوزه موسیقی با انتشار ویدئوی ماجرا در توییتی نوشته است: «… بالاخره فشارها پاسخ داد تا از امروز خوزستان هم به ایالت‌های خودمختار بپیوندد. مجوزهایی که اعتباری در استان‌ها ندارند و مسئولینی که با یک عربده اوباش، رنگ پس می‌دهند!»

کنسرت‌ها در حالی ملغی شده‌اند که مجوز گرفته بودند. کاربری در توییتی نوشته است: « سوال روز… آیا می‌دانستید که قدرت یک وانت و چند بلندگو از مجوز قانونی یه کشور بیشتره؟»

یکی دیگر نیز گفته است: «منبعد کنسرت‌ها در ایران در دوبخش برگزار می شوند  بخش اصلی کنسرت با حضور خواننده و علاقمندان بخش جانبی با حضور مداحان و طرفداران.»

هیجیک از افراد و ارگان‌هایی که کنسرت‌ها را لغو کرده‌اند در برابر علاقه‌قمندانی که بلیط خریده‌اند پاسخگو نبوده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید