به گزارش CNN فارسي ، شرکت اسپیس ایکس با هدف ارائه اینترنت پرسرعت به تمام ساکنان این سیاره چندین هزار ماهواره کوچک را در مدار پایینی زمین قرار داد. کاربران با خرید تجهیزات و اشتراک اینترنت ماهواره ای استارلینک می‌توانند به اینترنت پرسرعت متصل شده و کارهای مختلف خود نظیر تماس‌های ویدیویی و بازی‌های آنلاین را با حداکثر سرعت انجام دهند.

کشورهای تحت پوشش اینترنت ماهواره ای استارلینک

بر اساس آمارهای منتشر شده، در حال حاضر بسیاری از کشورها اروپایی، بخش جنوبی استرالیا، بخش جنوبی آمریکا شمالی و تعدادی از کشورهای آمریکای جنوبی به همراه نیوزیلند تحت پوشش اینترنت استارلینک قرار دارند. گفتنی است سرعت دانلود اینترنت ماهواره استارلینک ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه بوده و سرعت آپلود آن نیز به ۲۰۰ مگابیت بر ثانیه می‌رسد. البته هم‌اکنون در برخی از نقاط حداکثر تاخیر آن نیز ۲۰ میلی‌ثانیه گزارش شده است.

اینترنت ماهواره ای استارلینک علاوه بر سرعت بسیار بالا از ویژگی نصب آسان نیز بهره می‌برد. کاربران برای دسترسی به اینترنت استارلینک باید اشتراک آن به همراه کیت ویژه شامل روتر وای فای، پایه و کابل‌های مورد نیاز را خریداری کنند، سپس آن را در فضای مناسب با نمای آسمان قرار دهند تا به شکل خودکار بهترین مکان را برای دریافت سیگنال انتخاب کند. همچنین کاربران با دانلود و نصب اپلیکیشن استارلینک می‌توانند با فرایند نصب و دریافت سیگنال این برنامه آشنا شوند.

اینترنت ماهواره ای استارلینک برای مناطقی که به اینترنت دسترسی ندارند گزینه بسیار مناسبی خواهد بود و می‌توان از آن برای دسترسی به خدمات آموزش و خدمات بهداشتی استفاده کرد. ضمن این که استارلینک در زمان بلایای طبیعی برای پشتیبانی ارتباطات نیز بسیار کارآمد خواهد بود.

شرکت اسپیس ایکس، ماهواره های استارلینک را با رعایت تمام استانداردهای صنعتی طراحی کرده تا از تولید زباله در فضا جلوگیری کنند. در واقع این ماهواره‌ها به پیشرانه خاصی مجهز شدن تا پس از پایان عمر از مدار زمین خارج شده و در فاصله بسیار دور از زمین سوزانده شوند.

دیدگاهتان را بنویسید