وضعیت سرعت اینترنت ایران طی ماه گذشته نشان می‌دهد ایران در حوزه اینترنت موبایل و ثابت با رشدی همراه نبوده و یک پله سقوط کرده است.بر اساس جدیدترین گزارشی که توسط وب‌سایت Speedtest تا ماه جولای سال ۲۰۲۱ منتشر شده است، میانگین سرعت دانلود اینترنت موبایل در جهان ۵۵.۰۷ مگابیت بر ثانیه و میانگین سرعت آپلود اینترنت موبایل در جهان ۱۲.۳۵ مگابیت بر ثانیه است. در حوزه اینترنت ثابت نیز میانگین سرعت دانلود ۱۰۷.۵۰ مگابیت بر ثانیه و میانگین سرعت آپلود ثابت در جهان نیز ۵۸.۲۷ مگابیت بر ثانیه اعلام شده است.

جایگاه اول تا پنجم پرسرعت ترین اینترنت موبایل در جهان نیز به ترتیب به کشور امارات با سرعت ۱۹۰.۰۳ مگابیت بر ثانیه، کره جنوبی با سرعت ۱۸۹.۲۰ مگابیت بر ثانیه، قطر با ۱۷۰.۷۷ مگابیت بر ثانیه، چین با سرعت ۱۵۷.۷۲ مگابیت بر ثانیه و قبرس با سرعت ۱۵۴.۱۳ مگابیت بر ثانیه تعلق دارد.

همچنین موناکو با سرعت ۲۵۶.۷۰ مگابیت بر ثانیه، سنگاپور با سرعت ۲۵۶.۰۳ مگابیت بر ثانیه، هنگ کنگ با سرعت ۲۴۸.۵۹ مگابیت بر ثانیه، تایلند با سرعت ۲۱۶.۱۶ مگابیت بر ثانیه و رومانی با سرعت ۲۱۵.۳۰ مگابیت بر ثانیه جایگاه اول تا پنجم اینترنت پهن باند ثابت در جهان را به خود اختصاص داده‌اند.

هم‌اکنون میانگین سرعت دانلود اینترنت موبایل در کشورمان ۳۱.۶۵ مگابیت بر ثانیه و میانگین سرعت آپلود اینترنت موبایل حدود ۱۱.۵۸ مگابیت بر ثانیه است که چنین ارقامی رتبه ایران را از میان ۱۴۰ کشور در جایگاه ۷۹ قرار داده است.

همچنین متوسط سرعت دانلود اینترنت ثابت در ایران حدود ۲۱.۰۴ مگابیت بر ثانیه و متوسط سرعت آپلود ۱۲.۰۷ مگابیت بر ثانیه اعلام شده است و از میان ۱۷۵ کشور در جایگاه ۱۳۴ قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید