به گزارش CNN فارسی ، گفتن اینکه خانواده سلطنتی قبلاً هرگز به این شکل ظاهر نشده بودند، هم پیش پا افتاده و هم ناچیز است. فیلم ترسناک لارین خود را به عنوان “افسانه ای از یک تراژدی واقعی” معرفی می کند که سه روز را در املاک ملکه ساندرینگام در سال ۱۹۹۱ تصور می کند. کریستن استوارت در نقش دایانا برای دوره ای  پربار از نظر جوایز به نظر می رسد.
ماتون به سی ان ان گفت که لرین پس از تماشای اثر برنده جایزه سزار در «پرتره بانوی در آتش» به سراغ سینماگر فرانسوی رفت. ماتون در صحبت‌های اولیه خود درباره «اسپنسر» گفت که کارگردان به «چیزی بسیار بزرگ‌تر » از کریسمس با خانواده سلطنتی علاقه دارد.

او توضیح داد: “این یک افسانه است. این داستات یک شاهزاده خانم است که تصمیم می گیرد دیگر فقط یک شاهزاده خانم نباشد.” این بیشتر یک ساختارشکنی است و کمتر به داستان تاریخی پشت این فیلم می پردازد.»
ماتون گفت، از نظر بصری، لارین از کوبریک الهام گرفته شده است. او و لارین فیلم اقتباسی از ویلیام تاکری کوبریک “بری لیندون” و سکانسی از “پرتقال ساعتی” را در آماده سازی برای “اسپنسر” تماشا کردند و آنها همچنین عکس های آن دوره را مطالعه کردند. اما این فیلم به تاریخ یا قراردادهای بیوگرافی گره نمی خورد.
ماتون گفت میزان سن لارین «بسیار دور از طبیعت گرایی است». “فکر می‌کنم این یک فیلم طراحی شده است، جایی که موسیقی در آن مهم است. این فیلمی است که ما در طول آن خیلی حرکت می‌کنیم (و احساساتمان بالا و پایین می رود).”
مانند «اسپنسر»، فیلم‌های ماتون «پرتره بانوی در آتش»، «آتلانتیک» و «مامان کوچک» که در آینده منتشر می‌شود، همگی پرتره‌های زنانه صمیمی دارند (اتفاقا، همه شامل عناصر ماوراء الطبیعه نیز هستند). با این حال، هیچ‌کدام به اندازه این موضوع او را از نزدیک و شخصی درباره موضوع خود قرار نداده‌اند.

بی شک داستان زندگی پرنسس دایانا برای همگان جذاب خواهد بود.

ترجمه از سایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید