به گزارش CNN فارسی ، مسابقات پارالمپیک در توکیو پایتخت ژاپن آغاز شده است. ورزشکاران در رشته های مختلف به مصاف رقبای خود می روند اما در این میان، حضور یک ورزشکار مصری، او را به چهره ویژه روز نخست مسابقات تبدیل کرد.

ابراهیم حمدتو پینگ پنگ باز ۴۸ ساله مصری است که بدون هر دو دست و با گرفتن راکت در دهانش، به انجام مسابقات پینگ پنگ می پردازد. او برای بالا انداختن توپ پینگ پنگ، از پاهایش کمک می گیرد و سپس ضربه سرویس را می زند. تصویر او یک بار دیگر در مسابقات پارالمپیک در رسانه ها بازتاب داشت.

در سال ۲۰۱۴ ویدئویی از ابراهیم حمدتو در مسابقات تنیس روی میز منتشر گردید که باعث شهرت گسترده ای برای او در فضای مجازی شد. این بازیکن تنیس روی میز مصری در مسابقات جهانی تنیس روی میز تیمی ۲۰۱۴ در توکیو ژاپن دعوت شد تا در میان بهترین بازیکنان جهان در این رشته حضور داشته باشد.

حمدتو که در ۱۰ سالگی هر دو دست خود را در تصادف قطار از دست داده، در این ویدیو گفته بود: «دیدن بهترین بازیکنان جهان در توکیو برای من پاداش بزرگی است و این نشان می دهد تا زمانی که سخت کار کنید هیچ چیز غیرممکن نیست.» حمدتو این فرصت را به دست آورد که در آن مسابقات با ما لونگ قهرمان ۴ دوره گذشته المپیک مسابقه بدهد.

حمدتو روز گذشته و در اولین روز از مسابقات پارالمپیک توکیو با حریف خود از کره جنوبی به رقابت پرداخت. او درخصوص نحوه شگفت انگیز سبک بازی اش گفت: من ابتدا سعی می کردم که راکت را با زیر بغلم نگه دارم. من همچنین از وسایل دیگری که به خوبی کار نمی کردند استفاده کردم. در نهایت، من سعی کردم از دهانم استفاده کنم.

این پینگ پنگ باز مصری درخصوص چگونگی علاقه اش به این رشته گفت: من در سال ۱۹۸۳ پس از دست دادن هر دو دستم در اثر تصادف قطار عاشق تنیس روی میز شدم. بنابراین من بعد از تصادف ورزش را شروع کردم.

او ادامه داد: من در باشگاهی بودم که در آن مسابقه تنیسی را بین دو دوستم قضاوت می کردم. آنها در مورد یک نکته اختلاف نظر داشتند، وقتی من امتیاز را به نفع یکی از آنها شمردم، بازیکن دیگر رو به من کرد گفت: دخالت نکن چرا که تو هرگز نخواهی توانست که پینگ پنگ بازی کنی. این صحبت های او بود که باعث شد من تصمیم بگیرم تنیس روی میز بازی کنم.

حمدتو کار خود را در توکیو با شکست در مرحله گروهی آغاز کرد اما امیدوار است در دومین مسابقه پیروز شود و برای اولین بار به مرحله حذفی صعود کند. او پس از شکست مقابل حریف کره ای گفت: شکست امروز برای من تلخ بود. من حتی چیزی برای گفتن ندارم. من خوب بازی کردم و عملکردم قابل قبول بود. از این بابت خدا را شکر می کنم. من بلافاصله بعد از المپیک ریو برای توکیو ۲۰۲۰ آماده شدم. دوره سختی را پشت سر گذاشتم. من تا جایی که بتوانم سخت کار کردم و امیدوارم نتایج بهتری کسب کنم.

دیدگاهتان را بنویسید