یک جوان معترض عرب اهوازی به نام مصطفى نعيماوى، ۲۶ ساله و از اهالی منطقه عباس‌آباد فلاحيه شهرستان شادگان با شلیک مستقیم مزدوران امنیتی سازمان تروریستی سپاه کشته شد.

بر اساس این گزارش و به نقل از منابع محلی، مصطفی نعیماوی در اثر اصابت دو گلوله از «ناحیه سينه» جان خود را از دست داده است.

امید صبوری سرپرست فرمانداری شادگان، گفت یک شهروند اهل شادگان در اعتراضات به بی آبی در خوزستان کشته شده است.

همچنین یک کودک دیگر در همین شهرستان بر اثر تیراندازی و شلیک گاز اشک‌آور توسط مزدوران امنیتی رژیم مجروح شده است.

سرپرست فرمانداری شادگان، تایید کرده است که یک جوان ۳۰ ساله در جریان تجمع اعتراضی به بحران آب در این شهرستان، بر اثر تیراندازی کشته شده است.

او مدعی شده که «افراد فرصت طلب و اغتشاشگر» این فرد که «یکی از تجمع‌کنندگان» بوده را کشته‌اند و به خبرگزاری ایسنا گفته که «مسببان این حادثه» بازداشت شده‌اند ولی خبرگزاری‌های فارس و ایرنا به نقل از او نوشته‌اند «شناسایی عاملان حادثه در دستور کار است».

در همین حال، منابع محلی اهواز تایید کرده‌اند که جوان ۲۳ ساله‌ای به نام قاسم خضیری ناصری، از معترضان به بی‌آبی که شامگاه جمعه در کوت عبدالله اهواز هدف شلیک مستقیم نیروهای امنیتی قرار گرفته بود، بعد از ظهر شنبه ۲۶ تیرماه در بیمارستان جان باخت و به این ترتیب شمار کشته‌شدگان به دو نفر افزایش یافته است.

منابع رسمی و مقامات حکومتی هنوز به این خبر که در شبکه‌های اجتماعی از جمله توئیتر در حال بازنشر است، واکنشی نشان نداده‌اند.

بر اساس گزارش‌های منتشره در شبکه‌های اجتماعی، تظاهرات اعتراضی به کم آبی در شهرهای استان خوزستان در جمعه ۲۵ تیرماه برای دومین روز متوالی ادامه یافت.

این در حالی است که ساعاتی پیشتر استاندار خوزستان گزارش‌ها و فیلم‌ها از اعتراضات شامگاه پنجشنبه در این استان را جعلی خوانده بود.

با این حال گزارش‌ها حاکی است که برای دومین روز متوالی تجمع‌های اعتراضی در شهرهای اهواز، سوسنگرد، کوت عبدالله و شادگان برگزار شده است.

در برخی از ویدئوهای منتشر شده از اعتراضات جمعه، شهروندانی که این ویدئوها را ضبط کرده‌اند، به اظهارات استاندار خوزستان واکنش نشان داده و می‌گویند چه کسی دروغ می‌گوید.

تصاویری از اعتراضات شهروندان سوسنگرد در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که در آن معترضان شعارهایی مانند «آب، آب، شط تشنه است» و «من تشنه‌ام» سر دادند.

نشست ستاد بحران استان برای بررسی «تنش آبی»

در همین حال، نشست ستاد مدیریت بحران استان خوزستان برای برون رفت استان از مشکلات ناشی از خشکسالی و تنش آبی عصر جمعه برگزار شد.

استاندار خوزستان در این زمینه گفته است، قرار است در کمیته‌ای با مسئولیت ستاد مدیریت بحران با همکاری رئیس مجمع نمایندگان خوزستان، نماینده رئیس مجلس و مدیران مربوطه، تا هفته آینده طرح جامعی آماده شود و در اختیار رئیس مجلس شورای اسلامی قرار دهند تا با دعوت از استاندار و نمایندگان در جلسه سران سه قوه بررسی شود.

قاسم سلیمانی‌دشتکی همچنین اظهار داشت که این استان به دلیل حجم ذخایر آب بسیار کم پشت سدها، امسال با تنش آبی بسیار شدیدی رو به رو است.

استاندار خوزستان اضافه کرده است٬ پیشنهاد دادیم از استان های بالادست آب بیشتری رها سازی شود تا آب پشت سدهای خوزستان نیز بیشتر شود.

وی با این حال کشت شلتوک در استان خوزستان را «معادل نابودی تالاب، نابودی دام سنگین و مشکلات آب شرب» دانست.

در همین حال،عبدالله ایزدپناه، نماینده ایذه در مجلس، با اشاره به این که «پروژه‌های انتقال آب از سرچشمه های کارون باید متوقف شود» گفت: خشکسالی یک طرف قضیه خوزستان است انتقال آب درواقع موجب شد این استان به این وضع دچار شود.

این نماینده مجلس تاکید کرده است که خوزستان تاوان بی‌تدبیری و تصمیمات اشتباه را پس می‌دهد.

تمامی این اتفاقات تنها گوشه ای از نتیجه بی تدبیری ها و به غارت بردن اموال مردم توسط یک حکومت دیکتاتور می باشد که تماما مسئولیت آن با نفر اول حکومت می باشد و باید پاسخگوی ویرانی یک کشور ۸۵ میلیونی ان هم فقط در مدت ۴۰ سال باشد.

دیدگاهتان را بنویسید