به گزارش CNN فارسی دنیای امروز با گذشته تفاوت فراوانی پیدا کرده است. امروز زنان می توانند در Onlyfans با نگه داشتن باسن خود در مقابل دوربین میلیونر شوند. به زمان ما خوش آمدید.

پس چرا تقاضا برای تصاویر برهنه و ویدیوهای جنسی اینقدر زیاد است؟ چه اتفاقی برای مردان افتاد؟

متاسفانه همه جا تبلیغ می شود که پورن دلیل کاهش فعالیت جنسی مردان است. اما در حقیقت باید بپرسیم دلیل کشیده شدن مردان به سمت پورن چیست؟

تحقیقات نشان می دهند برخی نواحی مغز افرادی که به تماشای محتوا های پورنوگرافی می پردازند، فعالیت کمتری نسبت به سایرین دارد؛ همچنین مغز آن ها مسیرهای ارتباطی کمتر و کوچکتری نیز دارد.

دانشمندان در گذشته تصور می کردند پس از پایان دوران کودکی مغز توانایی رشد خود را از دست می دهد و هیچ چیزی به جز بیماری یا جراحت نمی تواند تغییر فیزیکی در مغز یک فرد بزرگسال ایجاد کند؛ اما امروزه می دانیم مغز در تمامی طول زندگی، به خصوص در جوانی، دائما در حال تغییر است، ارتباطات جدید ایجاد می کند و اتصالات عصبی جدیدی در خود به وجود می آورد. در ابتدا لازم است توضیحاتی راجع به چگونگی کارکرد مغز بدهیم.

این اطلاعات چه ارتباطی به پورن دیدن دارد؟

در اینجاست که تاثیر تمام رفتارهای ما از جمله تماشای پورن، بر بدن مشخص می شود. پورن، در ایجاد مسیرهای عصبی جدید بادوام و قوی در مغز، بسیار قدرتمند عمل می کند. در واقع پورن یک رقیب بی رحم برای هر فعالیت مغزی دیگر است که با آن رقابت می کند _ از جمله رابطه جنسی واقعی با شریک زندگی یا شریک احساسی. به همین علت پورن به شدت توانایی طبیعی مغز برای داشتن یک رابطه جنسی واقعی را مغلوب می کند.

چرا مغز پورن را به رابطه جنسی واقعی ترجیح می دهد؟

دکتر نورمن دویج (Norman Doidge) محقق دانشگاه کلمبیا به این پرسش اینگونه پاسخ می دهد: “محتوای پورن وضعیتی ایده آل ایجاد کرده و ترشح مواد شیمیایی خاصی را تحریک می کند که تغییرات طولانی مدت بر مغز می گذارند.”

۱- پورن مردان را تنبل می کند

برای ما مردان رابطه جنسی یکی از مهمترین هدف های زندگی بوده است. مغز ما مردان یک هدف مشخص را همیشه دنبال می کند. ما هر تلاش و ریسک و ازخودگذشتگی را به جان می خریم تا با زنی که برای ما جذاب است سکس داشته باشم.

اما در کنار دشوار شدن زندگی که نیاز به تلاش بیشتر دارد شاهد انواع بیشمار پورن هستیم که در دسترس همه مردان سیاره ما قرار گرفته است.

به نظر می رسد به جای پشتکار و ریسک، خیلی راحت تر است که به پورن پناه ببریم. جایی که زیباترین زنان روبروی ما و به ظاهر برای ما لخت می شوند و می توانیم حس ارضا شدن را تجربه کنیم.

۲- پورن سیستم پاداش دوپامین شما را به هم می زند

مغز ما طوری هماهنگ و سیمکشی عصبی شده است که به هشیاری و رفتار درست ما جایزه بدهد. لذت جنسی یکی از موثرترین پاداش هایی است که مغز ما به ازای تلاش و پیگیری ما ایجاد می کند.

لذت جنسی که از دیدن پورن نصیب ما می شود پاداشی است که برایش کاری نکردیم. لذت جنسی از طریق پورن کیفیتش با پاداشی که به طور طبیعی مغز ایجاد می کند فرق دارد. اما به مرور به لذت جنسی پورن عادت می کنیم. این پاداش های آنی به مرور تبدیل به عادت می شود و بعضی از ما مردان را از لذت جنسی واقعی بی نیاز می سازد.

ما بهتر است هشیارانه تر با پورن روبرو شویم. ما مردان اگر متوجه شویم که پورن انگیزه های تلاش برای موفقیت و حتی جدال روزمره برای زندگی را مختل می کند بهتر است تصمیم جدی تری برای کنترل پورن دیدن بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید