به گزارش CNN فارسي ، در نمودار ساعتی جفت ارز BTC/USD یک خط نزولی کلیدی با مقاومت نزدیک به ۳۱ هزار دلار در حال شکل‌گیری است. احتمال سقوط قیمت این جفت ارز در کوتاه‌مدت به زیر سطوح ۲۷۵۰۰ و ۲۷ هزار دلار نیز وجود دارد.

این روند در چندین مرحله و با کاهش قیمت بیت کوین به زیر سطوح ۳۱ هزار، ۳۰ هزار، ۲۹۵۰۰ و در نهایت ۲۸ هزار دلار ادامه پیدا کرده است. به‌طوری‌که قیمت این ارز به پایین‌ترین حد خود در چند هفته اخیر، یعنی به ۲۷۷۰۰ رسید.

با این‌ حال، اخیرا یک افزایش جزئی در قیمت بیت کوین مشاهده شد و این ارز، بالاتر از سطح فیب اصلاحی ۲۳.۶ درصدی اخیرش با قیمت ۲۹ هزار دلار نیز معامله شد.

از سوی دیگر، خرس‌ها در روزهای اخیر با سطح مقاومت ۳۰ هزار دلاری در بازار فعال بودند. به نظر می‌رسد اگر بیت کوین نتواند از سطح مقاومت ۳۰ هزار دلاری عبور کند، امکان سقوط بیشتر آن نیز ممکن است. از طرف دیگر و با نگاه بدبینانه، امکان پشتیبانی فوری نزدیک به سطح ۲۸۲۰۰ دلار نیز وجود دارد.

سطح حمایت قابل‌توجه بعدی نزدیک به ۲۷۷۰۰ دلار است. شکستن این سطح حمایتی می‌تواند ضرر هولدرهای این ارز را بیشتر کند. سطح حمایتی بعدی نیز ۲۷۲۰۰ دلار است. زیر این سطح حمایتی، خرس می‌توانند منطقه حمایتی ۲۶۵۰۰ دلاری را هدف قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید