به گزارش CNN فارسی، ۲۴ساعت پس از کشته شدن مجید عبدالباقی، برادر حسین عبدالباقی مالک ساختمان متروپل آبادان، فرمانده انتظامی این شهر از دستگیری پنج نفر به اتهام تیراندازی به او خبر داد و یک سایت خبری نیز اعلام کرد یک فرد «سرشناس آبادانی» در این رابطه بازداشت شده است.

حسین زلقی، فرمانده انتظامی آبادان گفت که در بازرسی از مخفیگاه‌های متهمان خودروی ساینا و کلت کمری که در قتل عبدالباقی از آنها استفاده شده بود، کشف شده است.

زلقی افزود افراد بازداشت شده اعتراف کرده‌اند، اما فرمانده انتظامی آبادان به انگیزه آنان برای این اقدام اشاره نکرد.

با این حال سایت رکنا نوشت: «عاملان قتل اجیر شده و دستور داشتند تا مجید عبدالباقی را به قتل برسانند.»

به گفته این سایت، «فردی به نام شهرام.د» که «از افراد سرشناس و ثروتمند آبادانی است به اتهام آمریت در قتل بازداشت شده» است.

ظهر شنبه چند فرد خودروی مجید عبدالباقی، برادر حسین عبدالباقی مالک ساختمان متروپل آبادان را به رگبار بستند و او پس از انتقال به بیمارستان فوت کرد.

بر اساس فیلم‌های منتشرشده، ضاربان خودروی حامل مجید عبدالباقی را تعقیب کرده و پس از ورود آن به پارکینگ، خودروی ضاربان متوقف شده و یک نفر با کلت از داخل خودرو به خودروی عبدالباقی شلیک می‌کند. همچنین فردی با اسلحه کلاش از خودرو پیاده شده و از داخل کوچه به سمت پارکینگ شلیک می‌کند.

حمله به برادر حسین عبدالباقی دو ماه پس از ریزش ساختمان متروپل آبادان و گزارش‌ها درباره تبانی مقامات با او و صدور مجوز غیرقانونی این ساختمان رخ داده است.

مقام‌ها و رسانه‌های حکومتی از مرگ حسین عبدالباقی در حین ریزش ساختمان متروپل خبر داده‌اند و حتی به تایید آزمایش ژنتیک او اشاره می‌کنند، اما بسیاری از مردم ادعاها درباره مرگ او را باور ندارند.

بر اساس گزارش‌ها مالک متروپل با «ارتباطات خاص» خود با مقامات توانسته بود مجوز ساخت این ساختمان را دریافت کند و ضوابط فنی در ساخت آن رعایت نشده است.

از جمله بر پایه اسناد رسیده به ایران اینترنشنال، موعود شمخانی، معاون وقت فنی و زیربنایی منطقه آزاد اروند و برادرزاده علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، در سال ۹۸ طی نامه‌ای به شهرداری آبادان، گروه مهندسین ساختمان‌سازی عبدالباقی را برای مشارکت در یک پروژه معرفی کرده بود.

بخشی از ساختمان دو قلوی متروپل آبادان ساعت ۱۲.۴۰دقیقه روز دوشنبه دوم خرداد ریزش کرد که در این حادثه ۴۳ نفر جان باختن و ۳۷ نفر مصدوم شدند.

دیدگاهتان را بنویسید