سالانه لیستی از کشورهایی منتشر می‌شود که بالاترین و پایین‌ترین سرعت اینترنت را دارند. در سال ۲۰۲۱ کشورهایی مثل سنگاپور، هنگ‌کنگ، رومانی، سوئیس و تایلند در صدر این لیست قرار گرفته‌اند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از اعتماد آنلاین، اینترنت کم‌سرعت چیزی است که کسی نمی‌تواند با آن کنار بیاید. ما برای انجام کارهای خود به اینترنت پرسرعت نیاز داریم تا فیلم ببینیم، تماس تصویری بگیریم، فایل‌های پرحجم را بارگیری کنیم و حتی بتوانیم بازی‌های آنلاین انجام دهیم. بسته‌های اینترنتی مختلفی در کشورهای جهان وجود دارد، اما آیا فکر می‌کنید پرداخت هزینه بابت بسته‌های ویژه به این معناست که شما از خدمات درجه یک برخوردار خواهید شد؟ مطمئناً اگر بدانید که برخی از همین خدمات پرسرعت اینترنت در برخی کشورها وجود ندارد، تعجب خواهید کرد.

میانگین سرعت جهانی دانلود در پهنای باند ثابت ۸۵.۷۳ مگابیت بر ثانیه است و میانگین سرعت دانلود در گوشی‌های تلفن همراه تا سپتامبر ۲۰۲۰ تقریباً ۳۵.۹۶ بوده. میانگین سرعت پهنای باند تا ژانویه ۲۰۲۱ به ۹۶.۹۸ مگابیت بر ثانیه افزایش یافته و میانگین سرعت در تلفن‌های همراه نیز رشد پیدا کرده و به ۴۶.۷۴ مگابیت بر ثانیه رسیده است.

از آنجا که فناوری در جهان در حال پیشرفت است و شبکه‌ها نیز رو به توسعه‌اند، انتظار می‌رود این ارقام همچنان بالاتر روند. طبق آمارهایی که اوکلا منتشر کرده، سنگاپور با سرعت دانلود پهنای باند ۲۲۶.۶۰ مگابیت بر ثانیه سریع‌ترین سرعت دانلود در جهان را به خود اختصاص داده و پس از آن هنگ‌کنگ و رومانی ایستاده‌اند. آمریکا در رتبه دهم این لیست جای گرفته است.

سنگاپور دارای بالاترین سرعت اینترنت در جهان

سنگاپور کشوری بسیار پیشرفته است و نه تنها از لحاظ اقتصادی، از نظر سرعت اینترنت نیز در جهان مشهور است. میانگین سرعت پهنای باند در دسترس کاربران در این کشور ۲۲۶.۶ مگابایت در ثانیه است؛ به همین دلیل است که کارآفرینان عرصه فناوری علاقه دارند در این کشور زندگی کنند. گفتنی است که این کشور از طریق سرمایه‌گذاری به متقاضیان اقامت می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید