به گزارش CNN فارسي ، پرسپولیس فصل خوبی را پشت سر نگذاشت و قهرمان ۵ دوره قبلی لیگ برتر، در این فصل کورس قهرمانی را به رقیب سنتی واگذار کرد. در خصوص علت نتیجه نگرفتن پرسپولیس در این فصل و اتفاقات دیگر این باشگاه با سپهر حیدری کاپیتان سابق این تیم گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید:

پرسپولیس بعد از ۵ فصل نتوانست جام بگیرد .این فصل را به طور کلی چطور دیدی؟

به نظرم مشکل اصلی پرسپولیس به نقل و انتقالات بد برمی‌گردد. شما وقتی چند ستاره در حد تیم ملی از دست می‌دهی، باید بازیکنانی را جذب کنی هم سطح آن‌ها باشند. خریدهای این فصل پرسپولیس هم بازیکنان خوبی بودند ولی تا بخواهند در تیم بزرگی مثل پرسپولیس جا بیفتند، طول کشید. پرسپولیس چند ماه مدیرعامل نداشت و کسی هم به این موضوع توجه نمی‌کرد. پنجره بسته که هر هفته اتفاق می‌افتاد و بی پولی باعث شد تا پرسپولیس اصلا نتواند خودش باشد. اگر اجازه می‌دادند پرسپولیس خودش باشد، باز هم قهرمان می‌شد ولی خب اتفاقات طور دیگری رقم خورد.

بعد از قهرمانی‌های پرسپولیس در سال‌های اخیر هواداران استقلال با گفتن وزیر پرسپولیسی، قهرمانی‌های این تیم را زیر سوال می‌بردند. اتفاقی که به نوعی امسال برعکسش اتفاق افتاد. تو به عنوان یک پیشکسوت چه صحبتی داری؟

ببینید اول باید بگویم که هیچ آدمی نمی‌تواند قهرمانی‌های پرسپولیس را زیر سوال ببرد چون کاملا با شایستگی کامل به دست آمد. به طور کلی من اعتقادی به اینکه وزیر آن‌ها را قهرمان کرد، ندارم. درست که اشتباهات داوری به سود استقلال وجود داشت، مدام به آن‌ها مثل ۲ امتیاز بازی با گل گهر کمک می‌شد و یا همیشه پول داشتند، ولی به نظرم پرسپولیس خودش قهرمانی را به رقیب تقدیم کرد و باعث شد تا ششمین قهرمانی متوالی بدست نیاید. ما در یکسری از بازی‌ها خیلی مفت امتیاز از دست دادیم و همین موضوع باعث شد تا از کورس جا بمانیم. باز هم می‌گویم با همه این اتفاقات اگر پرسپولیس دقت می‌کرد، باز هم قهرمان می‌شد. واقعا ما در چند دیدار به بدترین شکل ممکن امتیاز از دست دادیم.

خریدهای جدید پرسپولیس را چطور می‌بینی؟

تا اینجا که باشگاه خوب کار کرده و آنطور که مشخص است، با توپ پر وارد نقل و انتقالات شده است. بیرانوند و پورعلی گنجی که اصلا نیاز به تعریف ندارند. سال‌ها در تیم ملی بازی کردند و قطعا می‌توانند به پرسپولیس کمک کنند. در کنار علیرضا و مرتضی، اسامی‌که مطرح می‌شوند به نظرم خوب و با کیفیت هستند ولی امیدوارم هر خریدی که انجام می‌شود، از لیست اول یحیی گل محمدی باشد و بازیکنان با کیفیتی جذب تیم شوند.

رای بازی با تراکتور هم اعلام شد ولی در کمال تعجب هواداران پرسپولیس از میزبانی محروم شدند. در این خصوص چه صحبتی داری؟

این موضوع واقعا عجیب بود. اصلا هواداران پرسپولیس چه نقشی در اتفاقات بازی داشتند که میزبانی را از این تیم گرفتند. قشنگ کمیته انضباطی می‌خواست همه را به نوعی راضی کند و به همین دلیل این رای را صادر کردند.

به نظرت کادرفنی پرسپولیس نیاز به تغییر دارد؟

خب همین کادر ۲ فصل قهرمان شدند، تیم را به فینال آسیا بردند و همین امسال هم نایب قهرمان شدند. به نظرم این کادر باید حفظ شود و همین افراد برای فصل آینده هم کار کنند. اگر هم کسی خودش خواست جدا شود، باید مربی باکیفیت دیگری به کادرفنی تیم اضافه شود.

تو در حالی که گزینه پرسپولیس برای مدیریت در آکادمی‌بودی، انتخاب نشدی و بعد از آن گلایه‌هایی را مطرح کردی. در این خصوص صحبتی داری ؟

به نظرم اتفاقاتی که افتاد اصلا قشنگ نبود. من را از دبی کشاندند تا مذاکره کنیم. برنامه‌های من را دیدند و خیلی هم خوششان آمد ولی قبل از آن انتخابشان را کرده بودند که اصلا جالب نبود. نتایج تیم‌ها در فصل قبل خودش نشان دهنده کارنامه آقایان است. همه می‌دانیم که به جای شایستگی، داشتن رابطه حرف اول را می‌زند. انتخاب خلیلی به عنوان مدیر توهین به باشگاه پرسپولیس و آکادمی‌آن بود. به غیر از آن آوردن مربی از تیم‌های دیگر، به نظرم توهین به پیشکسوتان پرسپولیس بود. من عاشق پرسپولیس هستم و دلی حرف می‌زنم و شما قطعا در آینده تاثیرات این انتخابات را خواهید دید. طرف تنها سابقه اش یکماه مربیگری در آکادمی‌من بوده و هیچ سابقه دیگری در کار آکادمی‌ندارد. من که کار خودم را در ایران و دبی می‌کنم ولی دلم به حال پرسپولیس می‌سوزد.

دیدگاهتان را بنویسید