به گزارش  CNN فارسی، میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین روز چهارشنبه ۲۳ شهریور (۱۴ سپتامبر) با انتشار پیامی در توئیتر اعلام کرد که هیچ قطعنامه‌ای از سوی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صادر نشده و فقط تبادل نظر صورت گرفت.

آقای اولیانوف در توییتی دیگر از “قطعنامه ضدایرانی و بی‌فکرانه” شورای حکام در نشست دوره قبل در ماه ژوئن سال جاری به شدت انتقاد کرده است. به گفته اولیانوف این قطعنامه فقط “پیامد‌های منفی‌ داشته” است.

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه ۲۰ شهریور (۱۲ سپتامبر) نشست خود را در وین آغاز کرد. در دومین روز نشست بررسی موضوع “راستی‌آزمایی و نظارت در ایران بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل” نیز آغاز شد.

در دور قبلی نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ژوئن سال جاری از ٣۵ کشوری کە عضو شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هستند، ۳۰ کشور به قطعنامه این شورا رای مثبت دادند و از ایران خواستند در شفاف‌سازی اطلاعات مربوط به سه سایت اعلام نشده، بی‌درنگ با آژانس همکاری کند.

 

این قطعنامه خشم ایران را برانگیخت. هم‌زمان با نشست کنونی شورای حکام مقامات ایرانی درباره صدور چنین قطعنامه‌ای هشدار دادند.

کشورهای آلمان، فرانسه، بریتانیا و آمریکا تلاش می‌کنند ائتلافی علیه ایران در شورای حکام تشکیل دهند تا به طور مشترک (بدون صدور قطعنامه) به همراه دیگر کشورها به ایران فشار بیاورند تا به پرسش‌های آژانس در مورد ذرات پیدا شده اورانیوم در سه سایت اعلام نشده توضیح دهد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه ۲۳ شهریور در گفت‌وگو با بدر البوسعیدی، وزیر خارجه عمان گفت “صدور بیانیه غیرسازنده در نشست وین هیچ ثمری ندارد

دیدگاهتان را بنویسید