به گزارش CNN فارسي ، بر اساس گزارش‌ها، ثبت سفارش گوشی آیفون از امروز با محدودیت‌هایی همراه شده است، به‌طوری که آخرین تغییرات اعمال شده در سامانه جامع تجارت نشان از عدم امکان ثبت سفارش واردات انواع گوشی از برند اپل دارد.

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی می‌گوید که پیگیری از آخرین تغییرات اعمال شده در سامانه جامع تجارت نیز موید عدم امکان ثبت سفارش واردات انواع گوشی از برند اپل از شنبه شب است.

با ادامه انتقادها از واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار، اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس وعده داده‌ بودند که تا نیمه اول سال ۱۴۰۱ واردات آیفون ممنوع شود.

شبکه خبر صداوسیما اخیرا با انتشار گزارشی ضمن اشاره به بخشنامه وزیر وقت صمت در سال ۱۳۹۴ مبنی‌ بر لزوم ممنوعیت کالاهای مصرفی آمریکایی، خواستار ممنوعیت واردات گوشی‌های آیفون به ایران شد.

علی خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، در این باره گفته است: «طبق قولی که از وزارت صمت و وزیر اقتصاد گرفته‌ایم، قرار است تا نیمه اول سال ۱۴۰۱، با پیگیری پرونده این موضوع جلوی واردات محصولات این برند گرفته و اجرای این طرح کامل شود».

آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی شهریور ۹۹ از دولت حسن روحانی خواست تا جلوی واردات گوشی «لوکس» گرفته شود؛ اما دولت تنها عوارض گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار را دو برابر کرد و عوارض این گوشی‌ها ۱۲ درصد شد.

این در حالی است که استفاده گسترده مقامات ارشد ایرانی از گوشی‌های گران قیمت، خصوصا تولیدی شرکت اپل آمریکا، تاکنون واکنش‌های زیادی داشته است.

رهبر جمهوری اسلامی در حالی شهریور ۹۹ نسبت به واردات «گوشی‌های لوکس آمریکایی» هشدار داد که در همان روز اکانت روسی او در توئیتر، چند توئیت از طریق گوشی آیفون منتشر کرد.

پارسال نیز تصاویری از زینب سلیمانی دختر قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران در حالی که گوشی آیفون ۱۳ پرومکس، از گرانترین گوشی‌های ساخت شرکت اپل آمریکا در دست داشت، خبرساز شد.

دیدگاهتان را بنویسید