جاسیندا آردرن ، نخست وزیر نیوزلند گفت ، اولین مورد کووید ۱۹ نوع دلتا کرونا در نیوزیلند یافت شد و تعیین توالی ژنوم نشان می دهد که این بیماری با شیوع فزاینده در استرالیای همسایه ارتباط مستقیمی دارد.

کشور پنج میلیون نفری نیوزلند اواخر سه شنبه شب ، ساعاتی پس از تایید یک مورد کووید -۱۹ ، در قرنطینه سراسری قرار گرفت و روز چهارشنبه ، مقامات نیوزلند شش مورد مثبت دیگر را تأیید کرده اند که همه مربوط به اولین مورد است. یکی از موارد جدید در بیمارستانی در اوکلند کار می کرد.
این اولین بار است که نیوزلند وجود نوع مسری دلتا را در جامعه اش تأیید می کند. در اوایل ماه جاری ، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که بیش از ۱۴۲ کشور موارد ابتلا به نوع دلتا را گزارش کرده اند.
اشلی بلومفیلد ، مدیر کل بهداشت این کشور روز چهارشنبه هشدار داد که کشور می تواند بین ۵۰ تا ۱۲۰ مورد دیگر را بر اساس مدل سازی که نوع دلتا را در نظر گرفته است ، مشاهده کند.
وی گفت: “کار ما در حال حاضر یافتن هر مورد مبتلا به این نوع کووید است.”
مقامات هنوز در حال تعیین نحوه ی ورود دلتا به جامعه ی نیوزلند هستند . ماه هاست که زندگی در نیوزلند تا حد زیادی به حالت عادی بازگشته است. این کشور سال گذشته تقریباً مرزهای خود را بر روی همه ی کشور های خارجی بست و اکثر مسافران ورودی را ملزم به گذراندن قرنطینه دولتی کردند.
این امر شیوع نوع دلتا را در نیوزلند حتی در استرالیا و اطراف آن برای ماه ها دور نگه داشت . در مجموع ، نیوزلند کمتر از ۳۰۰۰ مورد کووید و ۲۶ مورد مرگ را تایید کرده است.
آردرن گفت: “مورد مشکوک ما به کووید ۱۹ از استرالیا سرچشمه گرفته است.” “و اکنون وظیفه ما این است که بر روی نحوه و زمان رسیدن این بیماری به تحقیق کنیم .”

دیدگاهتان را بنویسید