به گزارش CNN فارسی، او در این مصاحبه که بخش‌هایی از آن روز شنبه دوم مهر از تلویزیون پخش شد، گفت: «ارتش پاسدار مملکت و مرز بوم است اما امروز شرایطی است که دشمن داخلی به مردم تیراندازی می‌کند و حتی اگر وظیفه اصلی آنان موضوع دیگری باشد، باید سپری برای مردم بی‌دفاع باشند.»_ نیروهای

شاهزاده رضا پهلوی تاکید کرد: «مردم می‌گویند ما قصد انتقام نداریم و شما را می‌پذیریم اما به ما بیپوندید و از نظام دفاع نکنید.»

 

او خطاب به نیروهای ارتش تاکید کرد که امروز باید تکلیف خود را مشخص کنند، چرا که فردا نمی‌توانند به این راحتی گذر کنند و در قبال ادامه سرکوب، مسوول و پاسخگو خواهند بود.

 

شاهزاده رضا پهلوی همچنین گفت که یکی اقدامات مورد نیاز برای سازماندهی اعتراضات، ارائه یک چهره متحد اپوزیسیون برای دیالوگ بین‌المللی است.

 

او تاکید کرد: «دنیا باید آلترناتیو را بشناسد و این اقدامی است که نیروهای سیاسی می‌توانند با همکاری هم فراتر از کف خیابان انجام دهند.»

 

شاهزاده رضا پهلوی ضمن تاکید بر ضرورت همبستگی گروه‌های سیاسی گفت: «ممکن است در فردای ایران تفاوت سلیقه سیاسی داشته باشیم اما در این مرحله برای نجات کشور یک هدف مشترک داریم.»

 

شاهزاده رضا پهلوی همچنین در روزهای گذشته با هیاتی از پارلمان اروپا درباره اعتراض‌های جاری در ایران دیدار کرد.

 

او در توییتی خواسته‌ها از اروپا را شامل مواردی چون حمایت مستقیم و فوری از اعتراض‌های ایران و فرا خواندن سفیران کشورهای این اتحادیه از تهران خواند.

 

در همین حال او در مصاحبه با ایران‌اینترنشنال گفت که به این هیات اعلام کرده است اگر به آزاد شدن مردم ایران کمک کنند، شهروندان ایرانی دیگر به کشورهایشان پناهنده نخواهند شد.

 

شاهزاده رضا پهلوی همچنین گفت به هیات پارلمان اروپا گفته است که آنان هم باید تکلیف خود را درباره مردم ایران روشن کنند.

 

شاهزاده رضا پهلوی پیش از این نیز در پیامی در سوگ مهسا امینی و «همه فرزندان جان‌باخته ایران»، تاکید کرد ملت ایران باید سوگ و خشم کنونی خود را به همبستگی ملی برای رسیدن به فردایی بدون ظلم و ستم جمهوری اسلامی پیوند بزند.

این پست دارای یک دیدگاه است

  1. ارش

    ببین داداش ما با جمهوری اسلامی شاید مشکل داشته باشیم و مشکلمون با تو بیشتره تو منو یاد کودتای ۲۸ مرداد و دادگاه نظامی مصدق می ندازی امریکا هم متحد خوبی برا ملت ایران نیست اگه شما به فکر همجنس بازا و استعمار ایران هستی خر داغ میکنن انشا الله این بار مصدق دیگه یی میاد و از ازت و شرف ایرانی چه مسیحی و چه یهودی و چه شیعه و چه مسلمان دفاع میکنه

دیدگاهتان را بنویسید