به گزارش CNN فارسي ، نیروهای ارتش اوکراین در زمانی که نیروهای ارتش روسیه به بمباران این شهر ادامه می‌دهند دست به ضد حملاتی زده و موفق شده کنترل شماری از روستاها را در دست بگیرد.

به نظر می‌رسد هدف از این ضد حملات، به عقب راندن نیروهای روسیه و متوقف کردن امکان گلوله‌باران دومین شهر اوکراین توسط نیروهای روسی است.

از زمان آغاز جنگ شهر خارکیف شاهد حملات موشکی روسیه بوده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که تسلیحات سنگین ارائه شده توسط کشورهای غربی، تاثیر خود را در میدان نبرد گذاشته است. در جنوب اوکراین، روسیه به حملات خود در منطقه دونباس ادامه می‌دهد اما به رغم درگیری‌های شدید، نیروهای روسیه هنوز نتوانسته‌اند اراضی قابل توجهی به دست بیاورند.

در شهر بندری محاصره شده ماریوپل، شمار دیگری از غیرنظامیان از کارخانه فولاد تخلیه شدند اما اوکراین می‌گوید نقض مداوم آتش بس برای تخلیه افراد مشکل ایجاد کرده است.

نیروهای روسیه هفته‌هاست که شهر ماریوپل را در محاصره دارند و این شهر را زیر بمباران و آتشبار سنگین گرفته‌اند.

کنترل کامل این شهر به روسیه امکان می‌دهد بین بخش‌هایی از منطقه دونباس که در اختیار جدایی‌طلبان مورد حمایت روسیه است تا شبه‌حزیره کریمه که روسیه در سال ۲۰۱۴ آن را ضمیمه خاک خود کرد ارتباط زمینی برقرار کند.

اخیرا ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه خواهان قطع کمک‌های تسلیحاتی غرب به اوکراین شد و گفت ادامه ارسال این تسلیحات مانع پایان دادن به جنگ می‌شود.

آقای پوتین در گفتگویی که با امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه داشت خواهان فشار غرب به ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین شد.

آقای زلنسکی در تازه‌ترین اظهاراتش گفته است توافق صلح با روسیه به عقب‌نشینی نیروهای روس به مرزهای قبل از آغاز جنگ بستگی خواهد داشت.

انتقاد روسیه از کمک کشورهای غربی به اوکراین در حالی مطرح می‌شود که این کشورها همچنان به ارسال کمک‌های مالی و نظامی به اوکراین ادامه می‌دهند.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا از یک بسته جدید کمک نظامی ۱۵۰ میلیون دلاری به اوکراین خبر داده که شامل مهمات نظامی و رادار است.

سیستم‌های راداری به اوکراینی‌ها امکان می‌دهد بتوانند با حملات روسیه مقابله کنند.

آقای بایدن در سخنان خود از کنگره خواست تا با درخواست کمک فوری ۲۰ میلیارد دلاری برای اوکراین موافقت کند.

دیدگاهتان را بنویسید