به گزارش CNN فارسي ، وارن بافت که همیشه از بدبین‌ترین افراد نسبت به بیت کوین بوده در یک ادعای وحشتناک به صراحت گفته که مخالفت او با رمزارزها ربطی به این ندارد که مردم می‌توانند از آن به سادگی کسب سود کنند بلکه بر این استدلال استوار است که بیت کوین هیچگونه ارزش ذاتی ندارد. بافت در نشست روز شنبه سهامداران برکشایر هتوی (Berkshire Hathaway) در اوماها نبراسکا گفت:

نمی‌دانم قیمت آن در یک، ۵ یا ۱۰ سال آینده افزایش می‌یابد یا کاهش اما چیزی که از آن مطمئن هستم اینکه ذاتا چندبرابر نمی‌شود و چیزی هم تولید نخواهد کرد.

بافت: کل بیت کوین دنیا را ۲۵ دلار هم نمی‌خرم!

بافت که ۱۲۴ میلیارد دلار دارایی دارد توضیح داد که اگر افراد حاضر در جلسه به نحوی مالک همه زمین‌های کشاورزی آمریکا بودند و به او ۱ درصد از سهام آن زمین‌ها را به مبلغ ۲۵ میلیارد دلار پیشنهاد می‌کردند او بدون تردید یک چک می‌نوشت چراکه معامله بر سر یک دارایی مولد است. او همچنین گفت که اگر به همین ترتیب ۱ درصد از کل آپارتمان‌های اجاره‌ای ایالات متحده به او پیشنهاد می‌شد هم اقدامی مشابه انجام می‌داد. این میلیاردر آمریکایی افزود:

اما اگر کسی به من بگوید مالک تمام بیت‌کوین دنیاست و آن را به قیمت ۲۵ دلار به من پیشنهاد می‌داد نمی‌پذیرفتم چون با آن کاری نمی‌توان کرد و من باید به طریقی آن را دوباره به فروش برسانم.

بافت چنین ادامه می‌دهد که «آپارتمان‌ها اجاره تولید می‌کنند و مزارع غذا اما اگر تمام بیت کوین جهان را داشته باشم …» او با اشاره به هویت مخفی خالق بیت‌کوین، ساتوشی ناکاموتو که «ممکن است وجود داشته باشد یا خیر» افزود:

ساتوشی یک یک راز خاص درباره منشا بیت‌کوین ایجاد کرده است.

بافت معتقد است علت بدل شدن بیت‌کوین به محبوب‌ترین ارز رمزنگاری شده جهان نیز همین منشا نامشخص و مبهم آن است. بافت گفت:

برخی چیزهای خاص وجود دارد که عملا چیز ملموسی تولید نمی‌کند برای مثال می‌توان گفت که یک نقاشی عالی احتمالا ۵۰۰ سال بعد ارزشی بسیار بالا خواهد داشت.

بافت با اشاره به یک ارز دیجیتال فرضی ادامه داد:

اما دارایی‌ها برای ارزش داشتن باید چیزی به کسی تحویل دهند. شما ممکن است با چیزهای مختلفی روبرو شوید مثلا ما می‌توانیم ارز دیجیتال برکشایر را ایجاد کنیم.

در ادامه وارن بافت در حالی که یک اسکناس ۲۰ دلاری در دست داشت گفت:

در نهایت اما پول واقعی این است، این تنها چیزی است که پول است و هر کسی که فکر کرده ایالات متحده اجازه می‌دهد چیزی مانند ارز برکشایر جایگزین آن شود، متوهم شده است!

دیدگاهتان را بنویسید