به گزارش CNN فارسی نایب رئیس فدراسیون فوتبال و همسرش بابت یک پرونده «کلاهبرداری» در ارتباط با ارزهای دیجیتال بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، شهره موسوی، نایب رئیس فدراسیون فوتبال روز شنبه، ۲۷ فروردین بازداشت و با قرار وثیقه ۱۸۰۰ میلیارد تومانی روانه زندان شده است.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما گفته است که همسر او به نام فریدون قربانیان پیش از این به‌عنوان متهم ردیف اول این پرونده بازداشت و با قرار وثیقه مشابهی روانه زندان شده بود.

به گفته این منبع آگاه، بازداشت خانم موسوی توسط وزارت اطلاعات و در خصوص پرونده «کثیرالشاکی رمزارز کینگ مانی» صورت گرفته است.

این منبع آگاه در ادامه از پرونده رمز‌ارز کینگ مانی به‌عنوان «بزرگترین پرونده کلاهبرداری در حوزه ارز‌های دیجیتال» نام برده که توسط یک شرکت «بازاریابی شبکه‌ای شناخته‌شده» در سطح کشور فعالیت کرده است.

بر اساس این گزارش تاکنون بیش از سه‌هزار مال‌باخته در این پرونده کلاهبرداری ثبت شکایت کرده‌اند و چندین هزار میلیارد تومان از شهروندان کلاهبرداری شده است.

خبرگزاری تسنیم پیشتر در گزارشی که اواسط مهر سال گذشته منتشر کرده بود از سکوت فدراسیون فوتبال ایران درباره حواشی فعالیت‌های اقتصادی خانم موسوی و همسرش انتقاده کرده و دلیل عدم همراهی نایب رئیس فوتبال ایران با تیم ملی بانوان در مسابقات انتخابی جام ملت‌های ۲۰۲۲ آسیا در ماه شهریور در سفر ازبکستان را، ممنوع‌الخروجی او اعلام کرده بود.

اما نایب رئیس فوتبال ایران در پاسخ به شبهات در این باره «کسالت همسرش» و «مشغله کاری در فدراسیون» را دلیل سفر نکردن به تاشکند عنوان کرده بود.

ابوالفضل ابوترابی نماینده مجلس نیز در ماه‌های گذشته بدون ذکر نام یک شرکت بازاریابی شبکه‌ای را که تیم فوتبال هم دارد، متهم به کلاهبرداری با پشتوانه رمز ارز جعلی کرده بود.

فریدون قربانیان مشهدی، همسر خانم موسوی مالک شبکه بازاریابی بادران و رمزارز کینگ مانی بوده است که اواسط اسفند ۱۴۰۰ دستگیر و روانه زندان اوین شد.

وزارت اطلاعات ایران در سال‌های اخیر بارها از بازداشت افرادی در ارتباط با رمزارزها خبر داده است، از جمله سازمان بورس و اوراق بهادار ماه مهر ۱۴۰۰ در بیانیه‌ای وجود چندین استخراج‌کننده رمزارز در ساختمان شرکت بورس تهران را تایید و در پی اعلام این خبر مدیرعامل بورس تهران کناره‌گیری کرد.

وزارت اطلاعات هم در همان روزها از بازداشت اعضای یک «شبکه سازمان‌یافته رمزارز» در کشور خبر داده بود که برخی رسانه‌ها پیشتر اعلام کرده بودند که منظور از این شبکه، همان «رمزارز کینگ مانی» است.

رئیس پلیس فتا اواسط بهمن پارسال از افزایش هفت‌برابری کلاهبرداری در حوزه رمزارزها در ایران در مقایسه با سال ۱۳۹۹ خبر داده بود.

مقابله با فعالیت رمزارزها در ایران در حالی صورت می‌گیرد که برخی مقامات جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر، رمزارزها را ابزاری کارآمد برای دورزدن تحریم‌ها توصیف کرده‌اند و بر اساس گزارش‌های غیررسمی بیشترین تجهیزات و امکانات استخراج رمزارزها در ایران به نهادهای نظامی و بخش‌های دولتی تعلق دارد.

دیدگاهتان را بنویسید