به گزارش CNN فارسی ، اعضای بیشتری به تیم «آرتمیس» اضافه شد. امروز ناسا جدیدترین اعضای کلاس فضانوردان خود را اعلام کرد: گروهی متشکل از شش مرد و چهار زن که از میان بیش از ۱۲۰۰۰ نفر – که در مارس ۲۰۲۰ به آژانس فضایی درخواست داده بودند –انتخاب شدند.

این برگزیدگان فرصت‌های هیجان‌انگیزی برای پرواز فضایی خواهند داشت. پرواز به کره ماه مقدم بر تمام تجربه‌های آن‌ها خواهد بود.

فضانوردانی که امروز معرفی شدند بخشی از تیم آرتمیس هستند. این نام اشاره‌ به برنامه آرتمیس ناسا دارد که قصد دارد اولین زن و اولین فرد رنگین پوست را در اوایل سال ۲۰۲۵ میلادی به سطح ماه بفرستد. این برنامه خواستار پرتاب فضانوردان در یک سری از پروازها به اعماق فضا با موشک جدید ناسا «SLS» است که در نهایت با فرود بر ماه بار دیگر رکوردشکنی خواهد کرد.

«وانسا وایچ» مدیر مرکز فضایی «جانسون» ناسا در سخنرانی خود گفت: «این فضانوردان ناسا ماموریت‌هایی را به ایستگاه فضایی بین‌المللی، کره ماه و در نهایت مریخ انجام خواهند داد.»

ناسا هنوز هیچ خدمه‌ای را برای پروازهای آرتمیس تعیین نکرده است. بنابراین از نظر فنی پروازها هنوز تائیده نهایی را دریافت نکرده‌اند. با این‌حال، در دسامبر ۲۰۲۰ ناسا تیم آرتمیس را معرفی کرد. ۱۸ فضانوردی که درحال حاضر بخشی از آژانس فضایی هستند و به‌طور بالقوه می‌توانند برای پرواز در هریک از ماموریت‌های آرتمیس انتخاب شوند. جدا از ماموریت‌هایی که ناسا بر روی ماه انجام می‌دهد، ماموریت پرواز به ایستگاه فضایی با فضاپیمای «کرو دِراگون» متعلق به شرکت «اسپیس ایکس» به صورت مرتب در برنامه کار این آژانس است.

اما پیش از اینکه نیروهای جدید بتوانند پرواز کنند، باید آموزش ببینند. فضانوردان دوره آموزشی دوساله در مرکز فضایی جانسون می‌گذرانند و در این دوره پرواز در ناوگان هواپیماهای جت، راهپیمایی فضایی، کار با روبات و … را آموزش می‌بینند. اگرهمه چیز خوب پیش برود، آن‌ها پس از دو سال در رشته فضانوردی فارغ‌التحصیل خواهند شد.

اکثر اعضای این تیم ده نفره، دارای نوعی تجربه نظامی هستند. علاوه براین، همگی شهروند ایالات متحده هستند و حداقل میزان تحصیلات‌شان کارشناسی ارشد از یک دانشگاه معتبر است. متقاضیان فضانوردی باید حداقل ۱۰۰۰ ساعت خلبانی با یک هواپیمای جت و یا حداقل سال تجربه در زمینه پرواز را در کارنامه کاری خود داشته باشند. با در دست داشتن تمام این الزامات، فینالیست‌ها پیش از تجربه پرواز فضایی، آزمون‌های سنگین فیزیکی را پشت سر می‌گذارند.

دیدگاهتان را بنویسید