به گزارش CNN فارسی منوچهر وثوق، بازیگر سرشناس سینمای ایران که سابقه بازیگری در ده‌ها فیلم طی سال‌های پیش از انقلاب را داشت، در سن ۷۸ سالگی در لندن درگذشت.

عباس رضایی وثوق با نام هنری منوچهر وثوق متولد سال ۱۳۲۲ در تهران بود و بازیگری در سینمای ایران را از سال ۱۳۴۳ با نقش‌آفرینی در فیلم جاهل‌ها و ژیگول‌ها آغاز کرد.

وثوق در فاصله سال‌های ۴۳ تا ۵۷ در نزدیک به ۹۰ فیلم سینمایی از جمله در فیلم‌هایی چون غم‌ها و شادی‌ها، پابرهنه‌ها، ملا ممد جان، حق و ناحق، زرخرید، و زخم خنجر رفیق نقش‌آفرینی کرد و اندکی بعد از انقلاب و استقرار جمهوری اسلامی ممنوع‌الکار شد و حق نقش‌آفرینی و فعالیت در سینما از او گرفته شد.

منوچهر وثوق بعد از ممنوع‌الکار شدن در سینما، بازی در تئاترهای لاله‌زار را دنبال کرد اما فعالیت‌های او در تئاتر لاله‌زار نیز با مشکل مواجه شد و سرانجام از نزدیک به چهار دهه پیش ایران ترک کرد.

در چهار دهه گذشته، منوچهر وثوق در لندن اقامت داشت و در چند فیلم ساخته شده در خارج از ایران و همچنین چند تئاتر نقش‌آفزینی کرد.

این بازیگر سرشناس سینمای پیش از انقلاب ایران، روز یکشنبه هشتم اسفند پس از چند ماه مبارزه با بیماری سرطان در لندن درگذشت.

دیدگاهتان را بنویسید