به گزارش CNN فارسی، وزارت ارشاد جمهوری اسلامی در نامه‌ای به آموزشگاه‌های آزاد هنری و سینمایی ایران اعلام کرد که بر اساس مصوبات موسوم به «عفاف و حجاب» از این پس حضور زنان در تبلیغات ممنوع است.

بر اساس این نامه که تاریخ ۲۹ تیرماه بر آن درج شده و به امضای سرپرست اداره کل ارشاد استان البرز رسیده است، کانون‌های آگهی و تبلیغاتی دیگر حق به‌کارگیری زنان در تبلیغات را ندارند.

این نهاد با اشاره به آن‌چه «ضرورت اجرای بهینه مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی» خوانده، تاکید کرده است که «هرگونه استفاده از زن در آگهی‌های تبلیغاتی، شامل محیطی یا مجازی» از این پس ممنوع خواهد بود.

این دستور پس از آن ابلاغ می‌شود که انتشار تیزر تبلیغاتی یک شرکت بستنی‌سازی در ایران در هفته‌های اخیر واکنش‌برانگیز شد، از جمله ستاد امر به معروف و نهی از منکر که با «اعلام جرم» و تقبیح استفاده از بازیگر زن در تبلیغ شرکت دومینو، مدعی شد تولید این نوع آگهی به «ترویج بی‌عفتی» در جامعه منجر می‌شود.

در این سال‌ها، ساخت آگهی‌های تبلیغاتی در موارد متعددی واکنش نهادهای وابسته به حکومت را به دنبال داشته است.

در اسفند سال ۹۷ نیز رسانه‌های نزدیک و یا وابسته به جمهوری اسلامی یک کارخانه تولید شکلات را به «استفاده جنسی از زنان» در تبلیغاات خود متهم کرده بودند.

دیدگاهتان را بنویسید