به گزارش CNN فارسی، سجاد بیرانوند، سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بروجرد در استان لرستان می‌گوید، علیه  فاطمه مقصودی، نماینده این شهرستان در مجلس به دلیل مقاومت در برابر بازداشت برادر تحت تعقیب‌اش ”اعلام جرم” خواهد کرد.

بیرواند افزود: «صورتجلسه تخلف نماینده بروجرد، برای شورای نگهبان ارسال شده است».

ماموران نیروی انتظامی در بروجرد شامگاه یکشنبه، ۲۸ فروردین (۱۷ آوریل) یک مجرم تحت تعقیب را داخل خودروی خواهرش، فاطمه مقصودی، نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی، در یکی از پمپ‌ بنزین‌های این شهرستان شناسایی کردند و قصد داشتند تا او را بازداشت کنند اما این نماینده مجلس با سر و صدای فراوان، از بازداشت برادرش جلوگیری کرد.

ویدئوی لحظات مربوط به مقاومت این نماینده مجلس ایران در مقابل بازداشت برادرش، به طرز گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی منتشر و بازنشر شده است.

علیرغم مقاومت فاطمه مقصودی اما به نوشته خبرگزاری‌ها در ایران، برادر او سرانجام توسط ماموران بازداشت شد.

روز سه‌شنبه ۳۰ فروردین، از قول سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بروجرد در استان لرستان نوشته، برادر این عضو مجلس شورای اسلامی، ”به جرم کلاهبرداری به ۵ سال حبس محکوم شده” و از چهار ماه پیش متواری بوده است.

سجاد بیرانوند می‌گوید که ”خانم نماینده، خودش از اجرای حکم دستور قضایی استنکاف کرده” و ”قصد داشت تا برادر خود را فراری بدهد”.

فاطمه مقصودی در مجلس

فاطمه مقصودی عضو یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است که انتخابات این دوره در اسفند ماه سال ۱۳۹۸ برگزار شد.

خبرگزاری‌ها در ایران در تیرماه سال ۱۴۰۰ نتایج انتخابات هیات رئیسه فراکسیون ”امر به معروف و نهی از منکر” مجلس شورای اسلامی را منتشر کردند که در میان آنها نام فاطمه مقصودی هم دیده می‌شود.

او حدودا یک ماه پیش از آن نیز در قالب ”هیات پارلمانی ایران” برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری سوریه، عازم دمشق شده بود.

تیرماه سال ۱۳۹۹ نیز اعضای فراکسیون زنان مجلس یازدهم معرفی شدند و مقصودی یکی از اعضای این فراکسیون بود.

واکنشها در فضای مجازی

انتشار ویدئوی مربوط به مقاومت این نماینده مجلس شورای اسلامی در برابر بازداشت برادرش توسط ماموران، با واکنش‌هایی در فضای مجازی همراه شده است.

از جمله بسیاری از کاربران یادآور شدند که در اجرای قانون، نباید هیچ تفاوتی بین شهروندان وجود داشته باشد و همه در مقابل قانون، برابر هستند.

گروه دیگری از کاربران نیز ویدئوی سخنانی از فاطمه مقصودی را بازنشر کرده‌اند که او در آن، ضمن تاکید بر ضرورت اجرای قانون می‌گوید: «قانون فصل‌الخطاب است؛ اجازه بدهیم قانون، تعیین و تکلیف بکند».

شماری از کاربران هم به نوعی نوشتند، در حالی که این عضو مجلس شورای اسلامی از اجرای قانون درباره برادرش جلوگیری می‌کند، چگونه می‌توان به قانونگذاری توسط مجلس و اجرای قانون در ایران امید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید