کشور چین یک لیست سیاه از آهنگ های کارائوکه ایجاد کرده است که این لیست حاوی آهنگ هایی با محتوای مضرمی باشد و این آهنگ ها را برای استفاده در مکانهای سرگرمی ممنوع می کند.

طبق قوانین موقت تعیین شده توسط وزارت فرهنگ و گردشگری کشور چین ، کارائوکه نباید وحدت ملی ، حاکمیت یا تمامیت ارضی را به خطر بیندازد ، نفرت قومی را تحریک کند یا وحدت قومی را تضعیف کند ، فرقه ها یا خرافات را ترویج کند یا سیاست های مذهبی دولت را نقض کند.

این وزارتخانه گفت :« آهنگها همچنین نباید فحاشی ، قمار ، خشونت ، فعالیتهای مربوط به مواد مخدر یا جنایت را تشویق کنند ، و همین طور نباید به دیگران توهین یا نسبت به آن ها افترا کند.

به گفته ی این وزارتخانه ، این مقررات ارزشهای اصلی سوسیالیستی را ترویج می کنند و امنیت فرهنگی ملی و امنیت ایدئولوژیکی را حفظ می کند که برای این کشور حایز اهمیت است.

به گفته این وزارتخانه ، ارائه دهندگان محتوا در مکانهای کارائوکه مسئول نظارت بر آهنگ ها خواهند بود و همچنین افزود که چین بیش از ۵۰ هزار مکان سرگرمی در سراسر کشور دارد و فهرست بیش از ۱۰۰ هزار آهنگ ، که برای مکان ها ممکن است ممنوع شود و این کار پلیس و ناظران را سخت تر خواهد کرد.

سانسور کردن – به صورت آنلاین و یا غیره – در چین کاملا رایج است و موضع گیری سرسختانه ای در مورد محتوای سرگرمی نامناسب تلقی می شود.

این ممنوعیت از اول اکتبر اجرایی می شود.

در سال ۲۰۱۵ ، این کشور فهرست ۱۲۰ آهنگ را پس از آنکه آنها را برای جامعه مضر دانست ، از اینترنت ممنوع کرد ، از جمله آهنگ های چینی با عنوان “بدون پول هیچ دوست نخواهید داشت” و یا آهنگ “نمی خواهم به مدرسه بروم”.

دیدگاهتان را بنویسید