به گزارش CNN فارسی، افشای سفر خارجی خانواده محمدباقر قالیباف و تلاش یک نماینده مجلس برای فراری دادن برادرش از دست ماموران پلیس برای مجلس «انقلابی» تحت‌حمایت علی خامنه‌ای حاشیه‌‌‌های تازه‌ای درست کرد.

صبح روز سه‌شنبه، ۳۰ فروردین، ویدیو تلاش فاطمه مقصودی، نماینده بروجرد در مجلس، برای فراری دادن برادرش منتشر شد و عصر همان روز هم تصاویری از همسر، دختر و داماد قالیباف، رئیس مجلس، در فرودگاه و هنگام بازگشت از ترکیه، در فضای مجازی دست‌به دست می‌شد. دو اتفاقی که در ۲۴ ساعت گذشته به یکی از داغ‌ترین جریان‌های خبری و سیاسی در فضای مجازی ایران تبدیل شدند.

ویدیو درگیری نماینده بروجرد با ماموران پلیس که مربوط به شامگاه ۲۷ فروردین است، نشان می‌دهد که این نماینده در یکی از پمپ‌ بنزین‌های بروجرد با گروهی درگیر می‌شود و تلاش می‌کند مانع از بازداشت برادرش شود. حمیدرضا مقصودی، برادر این نماینده مجلس، بنا به آنچه سرپرست دادستانی بروجرد اعلام کرد، به «جرم کلاهبرداری» به پنج سال حبس محکوم شده و از بهمن ۱۴۰۰ تحت تعقیب قضایی بوده است.

سجاد بیرانوند، سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب بروجرد، با تایید این درگیری گفت که سه مامور پلیس حمیدرضا مقصودی را در خودرو خواهرش (نماینده مجلس) بازداشت کرده‌اند. به گفته او، فاطمه مقصودی با «استنکاف» از اجرای حکم قضایی «قصد داشت برادرش را فراری بدهد که علیه او نیز اعلام جرم خواهد شد».

فاطمه مقصودی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت که علت بروز درگیری خودداری ماموران از معرفی و ارائه کارت شناسایی بوده است. به گفته مقصودی، «افرادی که می‌خواستند برادرم را ببرند، بی‌حرمتی کردند، برادرم را به زمین انداختند و خودم دستم آسیب دید و متاسفانه چادر از سرم افتاد».

این نماینده مجلس اضافه کرد که برادرش در کار «ساخت‌وساز آپارتمان» است و «مشکل اخلاقی و سیاسی ندارد و خدای نکرده دزدی نکرده است»، اما قبول دارد که «مشکلاتی» هم دارد.

مقصودی در عین حال گزارش‌ها درباره تلاش او برای ممانعت از بازداشت برادرش را رد کرد و گفت که از سرپرست دادسرای عمومی شکایت کرده است.

سجاد بیرانوند، سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب بروجرد، هم روز چهارشنبه، ۳۱ فروردین، در واکنش به اظهارات فاطمه مقصودی به خبرگزاری مهر تاکید کرد که این نماینده مجلس تلاش داشت برادرش را فراری دهد. بیرانوند افزود که فاطمه مقصودی پس از انتقال برادرش به بازداشتگاه، از دادسرای بروجرد خواست که او را آزاد کند اما این درخواست رد شد.

دعوای نماینده مجلس با دادسرای عمومی و انقلاب بروجرد بر سر کم‌وکیف این بازداشت در شرایطی ادامه دارد که انتشار خبر سفر خانواده محمدباقر قالیباف به ترکیه برای خرید سیسمونی حاشیه بزرگ دیگری برای مجلس ایجاد کرده است.

الیاس قالیباف، پسر محمدباقر قالیباف، این سفر را «خطایی نابخشودنی» دانست که پدرش با آن مخالف بوده است.

در سال‌های اخیر، نام محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، و بعضی از اعضای خانواده‌ او با برخی پرونده‌های فساد و رانت‌های اقتصادی گره خورده است.

مجلس یازدهم به ریاست قالیباف از سال ۱۳۹۸ به‌طور کامل در اختیار محافظه‌کاران نزدیک به علی خامنه‌ای است و رهبر جمهوری اسلامی ایران آن را «قوی‌ترین و انقلابی‌ترین مجالس» پس از انقلاب سال ۱۳۵۷ در ایران نامیده است.

دیدگاهتان را بنویسید