به گزارش CNN فارسی، سفیر آمریکا همچنین افزود بایدن تعهد خود را مبنی بر این که ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت، تکرار کرده است._ اسرائیل

نایدز ادامه داد آمریکا به یک راه‌حل دیپلماتیک در مورد پرونده هسته‌ای ایران علاقه‌مند است، اما تنها بر اساس شرایط پیش‌نویس اتحادیه اروپا که برای توافق احیای برجام مطرح شده است.

او تاکید کرد: آمریکا اجازه نخواهد داد که توافق با ایران شامل بسته شدن پرونده تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد آثار اورانیوم غنی‌شده یافت‌شده در سایت‌های هسته‌ای اعلام نشده ایران باشد.

ایران بارها خواستار بسته شدن این پرونده همزمان با امضای توافق احتمالی احیای برجام شده است.

سفیر آمریکا در اسرائیل گفت: «موضع ما روشن است. ما به مواضع اسرائیل گوش می‌دهیم. برای مثال موضوع سپاه پاسداران را در نظر بگیرید که از فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی وزارت خارجه آمریکا حذف نشده است.»

او درباره سفر رییس موساد به آمریکا نیز گفت: «ما می‌دانیم که اسرائیلی‌هایی هستند که با توافق مخالف هستند. ما دائما در تماس هستیم. از سفر او به ایالات متحد برای دیدار با هر مقامی استقبال می‌کنیم.»

در آستانه سفر رییس موساد به آمریکا برای گفت‌وگو با مقام‌های این کشور درباره تهدیدهای ایران و خطرات یک توافق هسته‌ای با این کشور، یائیر لاپید نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرد این کشور در حال رهبری یک کارزار فشرده برای جلوگیری از امضای چنین توافقی است.

هفته گذشته رسانه‌های اسرائیل گزارش دادند دیوید بارنیا رییس موساد این هفته به عنوان بخشی از تلاش‌های اسرائیل برای «شکل‌دهی» به توافق هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی به واشینگتن می‌رود.

پس از آن، وبسایت اکسیوس اعلام کرد که رییس موساد در جلسات محرمانه کمیته‌های اطلاعاتی مجلس نمایندگان و سنا، در مورد موضع اسرائیل درباره توافق هسته‌ای با ایران به قانونگذاران توضیح می‌دهد.

لاپید نیز روز یکشنبه تایید کرد که رییس موساد دوشنبه به واشینگتن سفر می‌کند تا خطرات توافق هسته‌ای با ایران را توضیح دهد.

تاکید آمریکا بر بسته نشدن پرونده ایران در آژانس در حالی است که ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی در نشست خبری هفتگی خود بر بسته شدن تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های هسته‌ای اعلام‌نشده‌ ایران به عنوان پیش‌شرط توافق احیای برجام تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید