به گزارش CNN فارسی ، او با بیان اینکه ما الان در یک وضعیت رکود کلان اقتصادی هستیم ، ادامه داد : قیمت خودرو آن چنان بالا رفته است که مصرف کننده واقعی توان خرید ندارد ، در نتیجه خرید و فروش در این بازار اصلاً سودی ندارد و نخواهد داشت و سرمایه‌ گذاران آرام آرام در حال خروج از آن می باشند.

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران افزود : البته به طور خاص در یک هفته اخیر به خاطر تعطیلات و مسافرت‌ هایی که اتفاق افتاد به یک باره قیمت‌ ها بالا رفت و در بعضی خودرو ها مانند  ۲۰۶،۲۰۷ تا ده میلیون تومان افزایش قیمت داشتیم و قیمت‌ ها هیجان زده شد اما این بدین معنی نمی باشد که بازار از رکود خارج شده یعنی اگر همین الان تعداد فروشنده های خودرو بیشتر شود ، دوباره قیمت‌ ها کاهش می ‌یابد.

کاکایی ادامه داد : در این مدت قیمت دلار تقریباً ثابت و در کانال ۲۴ هزار تومان بوده است ، لذا اگر این ثبات همچنان باقی بماند ، هیجان بازار بعد از یکی دو هفته کاهش می ‌یابد و دوباره وضعیت را در حالت رکود کامل ادامه خواهیم داد. نکته دیگر که در قیمت‌ گذاری خودرو نقش دارد ، بحث برجام می باشد که در آینده ما دو مسیر متناقض در برجام خواهیم داشت.

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی خودرو در دانشگاه علم و صنعت ایران اذعان کرد : البته این نکته را هم یاد آوری کنم که برجام یک دفتر حقوقی معتبر در دنیا است اما کشوری مانند آمریکا با قلدری کشورهای دیگر مانند آلمان ، فرانسه ، انگلیس ، چین و روسیه را ترسانده است و اجازه نمی دهد با ایران همکاری کنند ولی ما با این وضعیت در برخی حوزه‌ ها در حال دور زدن تحریم هستیم که این خیلی مسئله مهمی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید