به گزارش CNN فارسی ، به نقل از رویترز ، در حالی که انتشار گزارش قوی از بازار کار آمریکا موجب شده است تا احتمال افزایش نرخ بهره در آینده نزدیک تقویت شود که به نوبه خود می تواند هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را افزایش دهد ، قیمت طلا روز دوشنبه تا ۴٫۴ درصد کاهش داشت و به پایین ترین رقم بیشتر از چهار ماه اخیر رسیده است.

بر اساس این گزارش ، قیمت هر اونس طلا ، امروز با ۱٫۴ درصد کاهش به هزار و هفتصد و سی و هشت دلار و پنجاه و سه سنت رسید . در آغاز امروز ، قیمت فلز زرد به پایین ترین رقم از سی و یکم مارس ، یعنی هزار و ششصد و هشتاد و چهار دلار و سی و هفت سنت رسیده بود . قیمت طلا در معاملات آتی امروز هم با ۱٫۴ درصد کاهش به هزار و هفتصد و سی  و نه دلار رسید.

جفری هالی ، تحلیل گر ارشد موسسه اوآندا در این باره اظهار کرد : (( طلا نتوانسته رقم هزار و هفتصد و پنجاه را باز یابد و چشم انداز قیمت در حال حاضر کاهشی می باشد .))

آمار های وزارت کار آمریکا نشان داد که کار فرمایان آمریکایی در ماه جولای بیشترین فرصت شغلی را در طی حدود یک سال پیش ایجاد کرده اند و همچنان به افزایش دستمزد ها ادامه می دهند. این آمارها ، بار دیگر اظهارات مقام های فدرال رزرو را در اذهان زنده کرد ، مبنی بر این که صورتی سیاست های محرک اقتصادی زودتر از حد انتظار پایان خواهد یافت که بازار کار آمریکا شاهد ترمیم قابل توجهی باشد.

باید دید قیمت جهانی طلا در روز های آتی چگونه خواهد بود و آیا ما شاهد یک کاهش قیمت تاریخی خواهیم بود و یا دوباره قیمت افزایش می یابد و به روال قبلی خود بر می گردد؟!

باید ببینیم دولت سیزدهم چه کار خواهند کرد!

دیدگاهتان را بنویسید