به گزارش CNN فارسی ، اوپک پلاس، که سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانی مانند روسیه را گروه می کند، بار دیگر در حال افزایش قدرت است. امتناع این گروه از پذیرش درخواست‌های جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای افزایش تولید – اقدامی که به کاهش فشار صعودی بر قیمت بنزین کمک می‌کرد – تصمیم ایالات متحده و سایر کشورهای بزرگ مصرف‌کننده انرژی را در هفته گذشته برای بهره‌برداری از ذخایر استراتژیک نفت تسریع کرد.

اگر کشورها به اهداف انتشار خالص صفر خود برسند، تقاضا برای نفت به زودی به اوج خود می رسد، اما تولیدکنندگان اوپک و روسیه سریعاً متذکر می شوند که این تقاضا به طور کامل از بین نمی رود. به گفته آژانس بین‌المللی انرژی، بر اساس تعهدات اقلیمی که تا اوایل اکتبر داده شد، انتظار می‌رود جهان تا سال ۲۰۵۰ به ۷۵ میلیون بشکه در روز نفت نیاز داشته باشد.
ریچارد برونز، رئیس ژئوپلیتیک در موسسه مشاوره انرژی اسپکتز گفت: «این قطعاً دوره‌ای است که اوپک و گروه گسترده‌تر اوپک پلاس متوجه می‌شوند که تأثیر زیادی بر بازارهای نفت دارد.
وقتی نوبت به پویایی قیمت نفت می شود، پیش بینی آینده دشوار است. رویدادهای سیاسی یا آب و هوایی می تواند باعث رونق شود یا افت شدیدی را تحریک کند. این بیماری همه گیر به عدم قطعیت می افزاید، به ویژه هنگامی که دانشمندان برای ارزیابی نوع Omicron رقابت می کنند. شاهد سقوط بیش از ۲۰ درصدی قیمت در روزهای اخیر هستیم که قیمت های آتی نفت آمریکا را به سطوحی که آخرین بار در ماه آگوست مشاهده شده بود، رساند.
Omicron ممکن است اوپک و روسیه را دوباره به عقب بیاندازد. و تحلیلگران بر این باورند که با به دست آوردن مجدد جایگاه تولیدکنندگان آمریکایی، تأثیر آنها می تواند در سال آینده بیشتر کاهش یابد. اما با گذشت زمان، قدرت آنها می تواند افزایش یابد – به خصوص که بحران آب و هوایی دیگران را وادار به کاهش تولید می کند،

ترجمه از سایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید