به گزارش CNN فارسی، رئیسی روز پنج‌شنبه ۹ شهریور در یک سخنرانی در «مجمع جهانی اهل بیت» (تشکلی که سال ۱۳۶۹ به دستور علی خامنه‌ای تأسیس شد) گفت: «امروز بر همگان ثابت شده جمهوری اسلامی ایران نظامی شکست‌ناپذیر و قدرتی است که زیر بار سلطه نمی‌رود.»_ برجام

او ادعا کرد: «مقامات آمریکایی رسما اعتراف کرده‌اند سیاست فشار حداکثری آن‌ها در برابر اراده ملت ایران، مفتضحانه شکست خورده و راه به جایی نبرده است.»

این سخنان در حالی بیان شده که پس از خروج آمریکا از برجام نرخ دلار افزایش یافت و اکنون نرخ آن نسبت به دوره توافق حدود ۱۰ برابر شده است.

در همین حال نرخ تورم که در دولت حسن روحانی به زیر ۱۰ درصد رسیده بود در پایان دولت او به بیش از ۴۴ درصد رسید.

تورم در دولت ابراهیم رئیسی نیز در همین حدود باقی مانده و تغییر نکرده است.

ایران در دی ۹۶ و آبان ۹۸ شاهد بی‌سابقه‌ترین اعتراضات در ۴۰ سال گذشته علیه جمهوری اسلامی بود و پس از آن نیز اعتراضات ادامه یافته است.

همچنین در سال اول ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی، معترضان در شهرهای مختلف علیه او شعار دادند.

در سال‌های اخیر معترضان همچنین بارها علیه رهبر جمهوری اسلامی شعار دادند.

با وجود انتقاد علی خامنه‌ای و نزدیکانش از برجام، جمهوری اسلامی همچنان به دنبال احیای این توافق است.

در همین حال امانوئل مکرون، رییس‌جمهوری فرانسه، روز پنج‌شنبه ۱۰ شهریور اعلام کرد امیدوار است توافق اتمی با ایران در روزهای آینده حاصل شود.

یک روز پیش از این سخنان، جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا، در تماسی با یائیر لاپید، نخست‌وزیر اسرائیل، درباره تهدید ایران گفت‌وگو و بر عزم ایالات متحده برای جلوگیری از دست‌یابی جمهوری اسلامی به سلاح هسته‌ای تاکید کرد.

در همین حال به گزارش وال‌استریت ژورنال، نیروی دریایی آمریکا در حال همکاری با اسرائیل، عربستان سعودی و سایر کشورهای خاورمیانه است تا برای مقابله با تهدیدهای نظامی جمهوری اسلامی در منطقه، شبکه‌ای از پهپادها را راه‌اندازی کند.

دیدگاهتان را بنویسید