به گزارش CNN فارسی، موسکالنکو در سال ۲۰۲۰ یک پروژه کیک‌استارتر برای فیلمی به نام Apple-Man یا «مرد سیبی» راه انداخت و با موفقیت توانست بودجه مورد نظر خود را گردآوری کند. این فیلم درباره شخصیتی نیمه انسان و نیمه سیب است که قابلیت کنترل این میوه را دارد. ساخت این فیلم حالا در مرحله پس-تولید قرار گرفته ولی کوپرتینویی‌ها از نام آن ناراضی‌اند و مقابل ثبت اسم این فیلم ایستاده‌اند.

موسکالنکو در یک ویدیوی یوتیوب توضیح داده که اپل نسبت به نشان تجاری Apple-Man معترض شده و بابت آن شکایت کرده است. این شرکت ظاهرا یک سند ۴۶۷ صفحه‌ای را برای موسکالنکو فرستاده که پر از عبارات حقوقی است.

موسکالنکو: قصد تخریب برند اپل را ندارم

کارگردان اوکراینی این فیلم می‌گوید: «فیلم من هیچ ارتباطی به شرکت اپل ندارد. من به هیچ مک‌بوک، آیفون، آیپد یا محصول دیگری اشاره نکرده‌ام، حتی یک کلمه.» با این حال، اپل ظاهرا فکر می‌کند که اگر این فیلم پخش شود، مردم تصور خواهند کرد که این شرکت در تولید آن نقش داشته یا این اثر را تایید کرده است. موسکالنکو خطاب به اپل می‌نویسد:

«اپل عزیز، متوجه‌ام که می‌خواهید از کسب و کار و محصولات خود در برابر هرگونه اثر منفی به هر شکل ممکن محافظت کنید، ولی من تحت هیچ شرایطی قصد ندارم با فیلمم به برند شما آسیب برسانم. این اثر هیچ پیامد یا معنای ضمنی منفی ندارد.

خوشحال می‌شوم که تدوین نهایی فیلمم را برایتان بفرستم. من نمی‌خواهم گوشی موبایل، کامپیوتر، نرم‌افزار یا هیچ چیز دیگری که ممکن است با برند شما تداخل داشته باشد بسازم. فقط می‌خواهم یک فیلم کمدی درباره ابرقهرمانی بسازم که قدرتش مربوط به میوه محبوب همه است.»

موسکالنکو می‌گوید آماده هرگونه مذاکره با کوپرتینویی‌ها است. ولی اگر اپل قصد توافق نداشته باشد، این نگرانی وجود دارد که کوپرتینیویی‌ها فیلم را پس از پخش از پلتفرم‌های مختلف حذف کنند. او می‌گوید اقدام اپل می‌تواند مصداق زورگویی با نشان تجاری باشد.

دیدگاهتان را بنویسید