شرکت هوایی Airbnb متعهد شده است که مسکن رایگان برای ۲۰۰۰۰ مهاجر افغان را فراهم کند.

مدیر عامل این شرکت هوایی  , برایان چسکی روز سه شنبه گفت که این برنامه بلافاصله آغاز می شود و Airbnb هزینه اقامت را پرداخت می کند.

چسکی در تعدادی از پست های خود در توییتر گفت: “آوارگی و تلاش برای اسکان مجدد مهاجرین افغان در ایالات متحده و جاهای دیگر یکی از بزرگترین بحران های بشردوستانه ی عصر ما است. ما احساس مسئولیت می کنیم که قدم برداریم.”
چسکی گفت که این شرکت با سازمان های غیردولتی و بخش غیرانتفاعی آن ، Airbnb.org همکاری نزدیک خواهد داشت که به افراد نیازمند در پی بلایای طبیعی و بحران های دیگر مسکن اکثرا مسکن می داده.
چسکی نگفته است که برای چه مدت به پناهندگان اسکان داده می شوند و یا اینکه این شرکت تا چه مدت هزینه اقامت آنها را تامین می کند. اطلاعات دقیق تری در دسترس نیست چراکه این شرکت به درخواست CNN Business برای کسب اطلاعات بیشتر پاسخ نداد.
ده ها هزار نفر در روزهای اخیر پس از سقوط کابل, پایتخت این کشور به دست طالبان در تلاش برای خروج از افغانستان بوده اند. بسیاری از افغان ها به امید خروج با پروازهای تخلیه ای که توسط ایالات متحده و دیگر دولتها انجام می شود به فرودگاه کابل آمده اند.
چندین دهه درگیری در افغانستان بحران شدیدی برای پناهندگان را ایجاد کرده است. به گفته ی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان ، تقریباً ۲٫۵ میلیون پناهنده از افغانستان ثبت شده اند که بزرگترین جمعیت پناهجویان طولانی مدت در آسیا را شامل می شود.
سازمان های غیردولتی ، گروه های مذهبی و دولت های محلی در ایالات متحده ، انگلستان و دیگر کشورها متعهد شده اند که به مهاجران افغان کمک کنند. چسکی از جامعه تجاری خواست تا از این روش پیروی کنند.
چسکی روز سه شنبه گفت: “امیدوارم این امر باعث ایجاد انگیزه در سایر رهبران تجاری شود. دیگر زمانی برای هدر دادن وجود ندارد.”

دیدگاهتان را بنویسید