به گزارش CNN فارسی، در جریان خرید و فروش های امروز بازار سرمایه بیش از ۵میلیارد و ۷۸۵میلیون سهم و حق ‌تقدم به‌ ارزشی بالغ بر ۴هزار و ۷۲۱ میلیارد تومان در بیش از ۶۵۱هزار نوبت مورد داد و ستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۸ هزار و ۴۲۰ واحدی در ارتفاع یک ‌میلیون و ۳۱۱هزار و ۲۷۷ واحد قرار گرفت.
بیشترین تاثیر مثبت بر رشد بازار امروز می توان به شرکت‌های سرمایه‌‌ گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین ، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و گروه مپنا اشاره کرد.
شرکت‌های آلومینیوم ایران ، بانک پارسیان و سرمایه ‌گذاری استان گلستان با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.
امروز در پایان معاملات بورس، شاخص کل با هشت هزار و چهار صد و نوزده واحد مثبت، روی شاخص یک میلیون و سیصد و یازده هزار تثبیت شد و ارزش کل معاملات بورس و فرا بورس به بیش از بیست و یک هزار میلیارد تومان رسید.بر اساس این گزارش ، در بازارهای فرا بورس ایران هم با معامله ۳ میلیارد و ۶۹۴ میلیون ورقه به ‌ارزش ۲۵هزار و ۱۵۰میلیارد تومان در ۵۵۲ هزار نوبت ، شاخص فرابورس آیفکس ۲۰۳واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۹هزار و ۴۹واحد قرار گرفت.
در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرا بورس به نام نمادهای معاملاتی بیمه زاگرس ، پلیمر آریا ساسول و پتروشیمی زاگرس شد و در مقابل شرکت ‌های اعتباری ملل، بانک دی و بیمه تجارت نو بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.
امروز از طرف ستاد مقابله با کرونا اعلام شد که به دلیل تعطیلی شش روزه بانک ها و اداره جات دولتی تهران، سازمان بورس و اوراق بهادار تا صبح دو شنبه تعطیل می باشد.
باید دید رشد بورس ادامه دار است یا باز هم شاهد نوسان ها و رنج های منفی خواهیم بود؟!

دیدگاهتان را بنویسید